سرمایه گذاری آئودی در چین برای تولید انرژی سبز

شهره صدری – خودروسازی آئودی متعهد شده است که تا سال 2025 شبکه تولید خود را به کربن صفر برساند. این خودروسازی سرمایه گذاری انرژی سبز در چین را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در نظر گرفته است.

آئودی در حال بررسی سرمایه گذاری در انرژی پاک برای سایت هایی در چین است که بتواند با ایجاد منابع انرژی تجدید پذیر، انرژی برای تولید صدها هزار خودرو در سال را تولید کند.

مشارکت کننده اصلی این طرح فولکس واگن AG متعهد شده است که شبکه تولید خود را تا سال 2025 به کربن صفر برساند. این در حالی است که فولکس واگن قبلا کربن تولیدی در کارخانه های خود در بلژیک و مجارستان را به صفر رسانده است. این کار در کشور های دیگر میتواند پیچیده تر باشد و مخصوصا در چین که سوخت های فسیلی منبع اصلی تامین برق باقی مانده اند.

مدیر مالی آئودی در مصاحبه ای گفت: چین سخت ترین بازار برای پیش بینی دقیق نقطه اوج خودروهای الکتریکی است. این تا حدی  بدلیل در دسترس بودن منابع انرژی سبز در برخی مناطق است.

این اقدام بازتابی از تلاش های بزرگترین خودروسازی خصوصی چین، شرکت هلدینگ پجیانگ جیلی است که قصد دارد ظرف دو سال آینده بر روی سقف تمام کارخانه های خود انرژی خورشیدی نصب کند. چین، بعنوان بزرگترین بازار خودروی جهان، همچنان به سوخت های فسیلی متکی است. اما این صنعت در حال سرمایه گذاری عظیمی در انتقال انرژی با 266 میلیارد دلار در سال گذشته  برای استقرار فناوری های کم کربن است.

آئودی بیا حدود 1.8 میلیون در سال تولید ، چهار کارخانه در چین راه اندازی می کند که سالانه 600 هزار خودرو و همچنین 270 هزار گیربکس را تولید خواهند کرد. محل اصلی این کارخانجات در استان جیلین در شمال چین خواهد بود.

در حالیکه خودروسازان خط تولید خود را به سمت خودروهای سبز با باطری ها سوق میدهند تا آلایندگی را کاهش دهند، تولید کنندگان سنتی با چالش افزایش طرح ها برای جایگزینی دستگاه های گازسوز با مدل های برقی مواجه اند. این خودروها همچنان سود کمتری نسبت به خودروهای موتور احتراقی دارند.

مدیر امور مالی آئودی گفت: از نظر استراتژیک تمرکز ما به وضوح بر روی خودروهای تمام الکترونیکی استو ما خودروهای هیبریدی را بعنوان یک پل فناوری می بینیم.

آئودی در حال تولید خودروهای اسپرت الکترونیکی حتی برای مسابقات فرمول 1 است.

منبع: الجزیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *