نیمی از جمعیت یمن نیازمند غذا هستند

شهره صدری – از ژانویه، هشت میلیون نفری که در یمن گرسنه هستند، جیره غذایی کمتری را دریافت خواهند کرد. در حالی که پنج میلیون نفر دیگر که در معرض خطر فوری قحطی قرار دارند، بطور کامل نیازمند دریافت جیره غذایی خواهند بود.

کورین فلیشر، مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا در خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: زمان ناامیدانه نیازمند اقدامات در یمن است. ما باید منابع محدود خود را گسترش دهیم و اولویت بندی کنیم و بر روی افرادی تمرکز کنیم که در بحرانی ترین وضعیت قرار دارند.

کاهش جیره های غذایی در بدترین زمان ممکن برای خانواده هایی در یمن شکل می گیرد که برای بقای خود به کمک های غذایی وابسته هستند.

قیمت مواد غذایی در بسیاری از مناطق یمن در طول سال بیش از دو برابر شده است. در همین حال، جنگ در خطوط مقدم در چند جبهه ادامه دارد و خانواده ها را مجبور به فرار از محل سکونت خود می کند.

خانم فلیشر گفت: مردم یمن اکنون بیش از هر زمان دیگری آسیب پذیر هستند، زیرا درگیر جنگ بی امان و بحران اقتصادی عمیق تر هستند که میلیون ها نفر را به فقر کشانده است.

از وضعیت بد به بدتر

از ژانویه، خانواده ها به سختی نیمی از حداقل جیره روزانه برنامه جهانی غذا را دریافت می کنند. علاوه بر این، بدون کمک مالی جدید، کاهش شدیدتر بودجه به زودی اجتناب ناپذیر خواهد بود، شاید حتی مردم را از برنامه های کمک غذایی بطور کامل حذف کند.

درمان سوء تغذیه و وعده های غذایی مدرسه نیز ممکن است کاهش یابد.

این مدیر برنامه جهانی غذا گفت: هر بار که مقدار غذا را کاهش می دهیم، می دانیم که تعداد بیشتری از افراد گرسنه و  در معرض گرسنگی به صف میلیون ها نفری که گرسنه هستند اضافه می شوند.

در حال حاضر بیش از نیمی از جمعیت یمن – حدود 16.2 میلیون نفر – با گرسنگی شدید و 2.3 میلیون کودک زیر پنج سال با خطر سوء تغذیه روبرو هستند.

به عقیده فیلشر ذخایر مواد غذایی برنامه جهانی غذا در یمن در زمانی که بودجه برای بحران های بشردوستانه در سراسر جهان به حداکثر رسیده است، بطور خطرناکی رو به کاهش است. ما نیاز به 813 میلیون دلار برای ادامه کمک به آسیب پذیرترین اقشار در یمن تا ماه می نیاز داریم.

در سال 2022، برای ادامه کمک های حیاتی به خانواده هایی که در آستانه قحطی در یمن قرار دارند، نیاز به 1.97 میلیارد دلار است.

منبع: اخبار سازمان ملل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *