سرعت گرفتن اجرای پروژه های حفاظت آب در چین

شهره صدری- تنها در شش ماهه نخست سال جاری در چین، 14000 پروژه حفاظت از منابع آب با سرمایه گذاری نزدیک به 91 میلیارد دلار آغاز شده است.

معاون وزیر منابع آب چین، وی شانژونگ در کنفرانس خبری روز دوشنبه اعلام کرد: چین شاهد تعداد بی سابقه ای از پروژه های حفاظت از آب بوده است که در نیمه اول سال جاری راه اندازی شده اند، زیرا وزارت منابع آب به دنبال استفاده از پتانسیل چنین پروژه هایی برای تسهیل رشد اقتصاد پررونق است.

بنابر اعلام وزارت منابع آب چین، ساخت 14000 پروژه در سراسر کشور با کل سرمایه گذاری برنامه ریزی شده  معادل 90.8 میلیارد دلار  آغاز شده است.

وی شانژونگ گفت که این وزارتخانه بطور جدی تلاش کرده است تا بودجه را برای توسعه حفاظت از آب جمع آوری کند. جدا از افزایش سرمایه گذاری دولتی، این کشور تلاش کرده است تا مشارکت های دولتی و خصوصی را تشویق کند و اعتماد سرمایه گذاری آزمایشی املاک و مستغلات را بیشتر کند.

وی خاطرنشان کرد: به لطف تلاش‌های این وزارتخانه، 748 میلیارد یوان برای توسعه حفاظت از آب از ژانویه تا ژوئن جمع‌آوری شد که  از رشد 49.5 درصد نسبت به سال گذشته برخوردار است.

معاون وزیر منابع آب اضافه کرد که از پول جمع آوری شده، 444.9 میلیارد یوان سرمایه گذاری شده است که 59.5 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

در سالجاری، وجوه جمع آوری شده و سرمایه گذاری انجام شده در پروژه های حفاظت آب در چین هر دو به رکورد بالایی رسیده اند.

منبع: chinadaily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *