آتش سوزی جنگل ها در چین کاهش یافته است

شهره صدری- بنا بر اعلام دولت چین، تعداد آتش سوزی های جنگلی 47 درصد و مساحت جنگل های آسیب دیده 50 درصد نسبت به سال گذشته در این کشور کاهش یافته است.

به گفته اداره ملی جنگل‌داری و مراتع چین، روسای جنگل‌ها و مرتع‌های چین، که تقریباً تمام مناطق استان را پوشش می‌دهند، به مهار آسیب‌های غیرقانونی به جنگل‌ها و کاهش بلایای طبیعی مانند آتش‌سوزی کمک کرده‌اند.

مدیریت جنگل ها و علفزارهای (مراتع) وسیع چین را حدود 1.2 میلیون نفر برعهده دارند. این افراد بعنوان رئیس جنگل ها و مراتع وظیفه حفاظت و مراقبت از بخش های مختلف جنگل یا علفزار در سراسر کشور را برعهده دارند.

به گفته ریاست جنگل ها و  مراتع چین در برخی از استان ها، سیستم های تعاونی ایجاد شده است تا روسای آنها بتوانند با دادستان ها و پلیس برای رسیدگی به مشکلات جنگل ها و مراتع همکاری کنند. در سال 2017، استان آنهویی اولین استان در چین بود که طرح مدیریتی را برای ارزیابی نقش رئیس جنگل در حفاظت از جنگل ها آغاز کرد. این طرح بعداً در سراسر چین اجرا شد.

در سال 2020، دستورالعملی اجرایی برای اجرای طرح رئییس جنگل در سراسر چین توسط دفاتر عمومی کمیته مرکزی حزی کمونیست چین و شورای دولتی صادر شد. براساس این دستورالعمل این طرح می بایست در همه استان های چین اجرا تا نیمه اول سال 2022 به اجرا درآید.

ریاست جنگل ها و مراتع چین اعلام کرد این هدف در حال حاضر محقق شده است. وی گفت: در طول سال‌ها، دولت‌های محلی کارهای زیادی برای تخصیص نیروی کار، تضمین بودجه، ایجاد بسترهای مدیریت هوشمند و اتخاذ سیاست‌های مطلوب انجام داده‌اند.

شاخص‌های اندازه‌گیری عملکرد روسای جنگل‌ها شامل پوشش جنگل، حجم ذخیره جنگل، پوشش گیاهی جامع مرتع و مساحت زمین‌های بیابانی (منظور اراضی است که تحت تاثیر بیابان زایی بوده است) احیا شده است، در حالی که طبق گفته دولت، اهداف خاص مطابق با شرایط محلی تنظیم شده‌اند.

منبع: chinadaily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *