نیاز فوری 16 میلیون کودک در افغانستان به کمک

شهره صدری – به گزارش یونیسف، نزدیک به 16 میلیون کودک در افغانستان نیاز به کمک های فوری بشردوستانه دارند.

فران اکیزا نمایندۀ صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در افغانستان، امروز در یک پیام ویدیویی گفت: «حقوق کودکان در افغانستان روز به روز نادیده گرفته می‌شود و تعداد زیادی از کودکان در این کشور مسئولیت‌هایی فراتر از سن خود را برعهده دارند».

نماینده یونیسف در افغانستان، با بازدید از یک مرکز آموزشی کودکان تحت حمایت یونیسف، از اتحادیۀ اروپا و مردمی که از کودکان افغانستانی حمایت می‌کنند، قدردانی کرد و بر اهمیت کمک‌های مالی آنها برای این کودکان تأکید کرد.

اکیزا تاکید کرد: «در کشوری که نزدیک به ۱۶ میلیون کودک در آن نیازمند حمایت و کمک‌های بشردوستانۀ فوری هستند و حقوق آنها هر روز تضعیف می‌شود، در کشوری که کودکان زیر بار مسئولیت‌هایی فراتر از سن خود هستند، وجود فضایی اینچنین به کودکان احساس امنیت می‌دهد تا بتوانند استراحت و بازی کنند و برای خود دوستانی پیدا کنند».

فران اکیزا همچنین نسبت به وضعیت بحرانی کودکان در افغانستان هشدار داد و گفت: «شمار زیادی از کودکان افغانستانی به آب پاکیزه برای رفع تشنگی یا پتو برای خوابیدن دسترسی ندارند».

نمایندۀ یونیسف در افغانستان، شرایط کودکان در این کشور را «فاجعه‌بار» دانست به‌ویژه آنکه بسیاری از این کودکان نان‌آور خانواده‌های خود هستند.

وی با اشاره به اینکه کودکان آسیب‌پذیرترین قشر جامعه هستند، گفت «بسیاری از این کودکان زیر سایۀ ترس از خشونت، ازدواج زودهنگام و قرار گرفتن زیر بار مسئولیت‌های سنگین زندگی می‌کنند».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *