تلفات سیل در برزیل به 105 نفر رسید

شهره صدری – در حالیکه تلفات سیل در برزیل به 105 نفر رسیده است، بازماندگان به دنبال عزیزانشان می گردند. در مورد تعداد افرادی که در شهر پتروپولیس برزیل در گل و لای گیر افتاده اند هنوز قطعیتی وجود ندارد.

دولت ریودوژانیرو مرگ 105 نفر را در اثر سیل و رانش زمین و گل و لای تایید کرد.سیل و رانش زمین باعث شد تا خانه ها و اتومبیل ها در شهر پتروپولیس -در شمال پایتخت – در گل و لای فرو روند. ولی هنوز ار تعداد افراد گرفتار در گل و لای خبری نیست.

روبنس بومتمپو، شهردار شهر پتروپولیس نتوانست تخمینی از تعداد مفقودان ارائه دهد. بومتمپو تاکید کرد که ما هنوز اطلاعی از مقیاس این فاجعه نداریم. هنوز تلاش ها برای یافتن افراد ادامه دارد. روز بسیار سختی بود.

بازماندگان در حال جستجو در گل و لای برای یافتن عزیزانی هستند که پس از رانش زمین در روز سه شنبه ناپدید شده اند. دفتر دادستانی ریودوژانیرو فهرستی از 35 مفقودی را تهیه کرده است.

فیلم منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان میدهد که سیلاب خانه ها را فراگرفته و ماشین ها را با خود در خیابان ها می برد. یکی از ویدئو ها نشان میدهد که دو اتوبوس در حالی که مسافران از پنجره ها بیرون میروند در رودخانه ای خروشان فرو می رود. برخی از مسافران قبل از آنکه بتوانند به ساحل رودخانه برسند، در آب فرو رفتند.

پتروپولیس شهری در کوهستانی که به نام امپراطور قرن نوزدهم نامگذاری شده است، قرار دارد. این کوهستان پناهگاهی برای مردم محلی برای تابستان گذارنی و گردشگران است.

موقعیت شهر پتروپولیس در برزیل

این شهر، ساکنان فقیرتر پایتخت برزیل را به خود جلب کرد و پس از آن جمعیت بطور چشمگیری افزایش یافت. این جمعیت در دامنه کوه ها در خانه های کوچکی که ساختند، ساکن شدند. در نواحی که اغلب بدلیل جنگل زدایی و زهکشی نامناسب آسیب پذیر بود.

سازمان آتش نشانی ایالتی گفت بارش باران معادل  25.8 سانتیمتر باران در سه ساعت در روز سه شنبه  بود. تقریبا به اندازه کل بارش در 30 روز گذشته. کلودی کاسترو، فرماندار ریودوژانیرو، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که بارش بدترین بارش از سال 1932 در پتروپولیس بوده است. کاسترو گفت : هیچ کس نمی توانست بارنی به این شدت را پیش بینی کند.

به گفته کارشناسان هواشناسی در هفته جاری بارندگی بیشتری پیش بینی میشود.  فرماندار ریودوژانیرو گفت که تقریبا 400 نفر بی خانمان شده اند و 24 نفر نیز نجات یافته اند.

منطقه کوهستانی در دهه های اخیر شاهد رخدادهای مشابهی بوده است. از جمله فاجعه ای که باعث مرگ بیش از 900 نفر شد. در سال های پس از آن، پتروپولیس طرحی را برای کاهش خطرات زمین لغزش ارائه کرد، اما کارها به کندی پیشرفت داشت. براساس نتایج مطالعات که در سال 2017 ارائه شد، مشخص شد که 18 درصد از محدوده شهر در نواحی با خطر بالای رانش زمین قرار دارد.

مقامات محلی میگویند که بیش از 180 نفر از ساکنان مناطق در معرض خطر در مدارس پناه گرفته اند. انتظار می رفت تجهیزات و پرسنل بیشتری در روز پنجشنبه در اختیار نجات یافتگان قرار گیرد.

جنوب شرق برزیل از ابتدای سال میلادی بارندگی های شدیدی را تحمل کرده است. در مجموع بیش از 40 مورد مرگ در ایالت میناس گرایس در اوایل ژانویه و ایالت سائوپائولو در اواخر همان ماه ثبت شده است.

منبع: گاردین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *