ساخت دیوار مرزی در میان جنگل کهن لهستان برای مهار ورود مهاجران

شهره صدری – سازمان های غیردولتی از اتحادیه اروپا می خواهند که از ساخت دیوار مرزی لهستان در جنگل های کهن این کشور جلوگیری کند.

بیش از 150 سازمان غیردولتی از کمیسیون اتحادیه اروپا می خواهند تا برای توقف ساخت دیوار در مرز لهستان و بلاروس که از مناطق حفاظت شده، از جمله یکی از آخرین جنگل های اولیه اروپاست، مداخله کند.

لهستان پس از اینکه سال گذشته نزدیک به 40000 نفر از خاورمیانه، افغانستان و آفریقا سعی کردند از بلاروس عبور کنند، ساخت یک دیوار فلزی 186 کیلومتری را برای جلوگیری از ورود مهاجران آغاز کرد.

این دیوار از چندین منطقه حفاظت شده، از جمله جنگل های Bialowieza ، یک سایت میراث طبیعی جهانی یونسکو و زیستگاه گاومیش کوهان دار اروپایی، سیاه گوش و دیگر گونه های در معرض خطر عبور خواهد کرد.

سازمان غیردولتی 25 کشور استدلال می کنند که این مانع زیستگاه حیوانات را تقسیم کرده و ارتباط اکولوژیکی را قطع می کند.

اگوستین میکوس از گروه انجمن برای همه حیوانات گفت: ما با ساخت این دیوار وحشتناک مخالفیم که در توقف مهاجرت گونه های در خطر انقراض مانند سیاه گوش موثر خواهد بود.  

در درخواست ارائه شده توسط سازمان های غیردولتی و افراد بومی مخالف ساخت دیوار آمده است: ما از کمیسیون اروپا می خواهیم که فورا برای متوقف کردن این مانع که مغایر با اصول حقوق بشر اروپایی است و قوانین اتحادیه اروپا در مورد طبیعت را مورد نقش قرار می دهد، اقدام کند.

این سازمان ها می گویند که تصمیم برای ساخت دیوار بدون مشورت عمومی یا ارزیابی اثرات زیست محیطی گرفته شده است.

دولت لهستان گفته است که قانون دیوار مرزی به چنین ارزیابی نیاز ندارد و بیش از 20 گذرگاه حیوانات برای کاهش تاثیر آن بر حیات وحش ساخته خواهد شد.

یونسکو، کمیسیون اروپا و فعالان محیط زیست در ژانویه خواستار ارزیابی مناسب اثرات زیست محیطی ساخت این دیوار شدند.

منبع: رویترز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *