وضعیت آبی عجیب تهران

شهره صدری – هفته گذشته مازیار غلامی، مدیرکل هواشناسی استان تهران اعلام کرد در سه ماه آینده وضعیت دمایی تهران حدود یک تا دو درجه بیش از نرمال و متوسط بارش استان نیز در حد نرمال پیش بینی می شود.

تجزیه و تحلیل آمارهای دریافتی از ایستگاه های هواشناسی استان تهران مربوط به دی ماه 1402 بیانگر آن است که  در این ماه 15.1 میلی متر باران (بصورت پهنه ای) در استان باریده است که نشان دهنده کاهش 43 درصدی بارش ها نسبت به دوره آماری بلندمدت است.

متوسط بارش استان تهران از ابتدای سال آبی (مهر 1402) تا پایان دی ماه 47.6 میلی متر بوده که نسبت به سال آبی گذشته افزایش 31 درصدی و نسبت به آمار بلندمدت کاهش 52 درصدی را نشان میدهد.

به گفته مدیر کل هواشناسی استان تهران، این استان جزء استان هایی در سطح کشور است که تقریبا در میانه استان ها از نظر میزان کاهش بارش قرار دارد. همچنین از نظر توزیع مکانی نیز در تمام شهرستان های استان نسبت به سال قبل افزایش بارش ثبت شده است. البته افزایش بارش نسبت به سال قبل، به هیچ عنوان به معنی حل مساله کم بارشی سال های اخیر نیست.

غلامی تاکید کرده است که حتی در بهترین شرایط و خوشبینانه ترین حالت و در صورتی که بارش ها در حد نرمال باشد، کاهش بارش انباشته شده در سال های اخیر جبران نمیشود و باید فکری به حال مدیریت منابع آبی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *