تهران چقدر آب دارد

شهره صدری- به گزارش ایرنا، مجموع ذخایر پنج گانه تهران از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر) تا آخر مهر در حالی به رقم 360 میلیون مترمکعب رسید که میزان مصرف روزانه پایتخت نشینان 210 لیتر بر ثانیه است.

نخستین ماه سال آبی جاری برای منابع آبی کشور در حالی به پایان رسیده است که درصد پرشدگی سدها به 41 درصد کاهش یافته است. این در حالی است که وضعیت سدهای پنج گانه استان تهران شامل امیرکبیر و طالقان، ماملو، لار و لتیان چندان مطلوب نیست.

براساس آمار منتشر شده از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران ، موجودی سامانه سدهای شرقی تهران نسبت به سال گذشته 33 میلیون مترمکعب کاهش یافته و به 72 میلیون مترمکعب رسیده است.

درصد پرشدگی سه سد شرق استان تهران، ماملو، لار و لتیان 19 درصد است. با وجود این کمبود آب، سرانه مصرف روزانه هر تهرانی به 210 لیتر آب رسیده است.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران، حسام خسروی گفت: اگر روند کمبود آب و کاهش درصد پرشدگی سدهای شرق تهران ادامه داشته باشد، روزهای سختی برای تامین آب در پایتخت خواهیم داشت.

خسروی گفت: برای عبور از شرایط سخت کم آبی در پایتخت، چند پروژه تامین آب برای شرق تهران طراحی شده است تا کار آبرسانی با وقفه روبرو نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *