مطالبه کشاورزان شرق اصفهان برای آب

به گزارش ایرنا – تعدادی از کشاورزان شرق اصفهان برای ابزار مطالبه خود جهت جاری سازی آب در زاینده رود در مدت زمان مطلوب، مقابل ساختمان آب منطقه ای استان اصفهان تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، 100 نفر از کشاورزان خواستار جاری شدن آب در زاینده رود از 20 آبان ماه به مدت یکماه شدند.

به گفته این کشاورزان، جریان آب در رودخانه کمتر از یک ماه سود چندانی برای کشت و کار آنان نخواهد داشت و استحصال محصول نهایی را با مشکل روبرو خواهد کرد.

این در حالی است که رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، مهرداد مرادوند، اواخر مهرماه از بازگشایی زاینده رود از بیستم آبان سالجاری به منظور انجام کشت پاییزه کشاورزان استان خبر داده بود.

مهرداد مرادمند گفت: در این نوبت سد زاینده رود برای کشت پاییزه کشاورزان بازگشایی میشود و پیش بینی می شود آب پس از سه روز به مزارع کشاورزان برسد، در خصوص حجم آب و تعداد روزهای جریان آب هنوز مذاکرات در جریان است و پس از نهایی شدن اطلاع رسانی لازم صورت می پذیرد.

اراضی کشاورزی حوضه زاینده رود حدود 200 هزار هکتار است. برداشت های غیرقانونی در بالادست رودخانه زاینده رود، انتقال آب به حوضه دیگر، تراکم جمعیت و کاهش بارندگی ها، باعث شده تا رودخانه زاینده با بحران کم آبی مواجه شده و کشاورزی وابسته به این رودخانه در پایین دست آن دچار مشکل گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *