12 کشته در پی رانش زمین در کلمبیا

شهره صدری- به گزارش الجزیره، بنابر اعلام مقامات کلمبیایی، در پی بارش های سنگین و رانش زمین در کلمبیا، دست کم 12 نفر کشته و 20 نفر ناپدید شدند.

رانش زمین اواخر روز دوشنبه در شهرداری روستایی کوئتامه در جنوب شرقی بوگوتا پایتخت استان کوندینامارکا رخ داد.

نیکلاس گارسیا بوستوس، فرماندار استان کوندینامارکا ، روز سه‌شنبه ویدئویی در توئیتر منتشر کرد و گفت که تعداد کشته‌شدگان به ۱۴ نفر رسیده است و شش نفر دیگر به دلیل جراحات به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

در همین حال، ریکاردو کورونادو، مدیر عملیاتی دفاع غیرنظامی کلمبیا، به خبرگزاری رویترز گفت: “تاکنون 12 جسد را پیدا کرده‌ایم که دو کودک در میان کشته‌شدگان هستند”.

کامیلو پارادو، شهردار کویتامه نیز گفت: «سازمان‌های امدادی با پهپادها جست‌وجو را از سر می‌گیرند» و افزود که برخی از خانواده‌ها «دو، سه و حتی چهار عضو خانواده» را از دست داده‌اند.

در این رانش زمین، چندین خانه ویران شد و یک مسیر تجاری اصلی با گل و لای مسدود شد. گل و لای انباشته شده تلاش ها برای جستجو را پیچیده کرده است.

خورخه دیاز، مدیر دفاع غیرنظامی گفت که رانش گل و لای بخشی از جاده را پوشانده است که بوگوتا را به جنوب شرقی کشور، یکی از مسیرهای اصلی حمل و نقل کشور، متصل می کند. انسداد در یک پست عوارضی در حدود 60 کیلومتری پایتخت رخ داد.

فصل بارانی کلمبیا که معمولاً از ژوئن تا نوامبر طول می‌کشد، هر ساله قربانیان زیادی می‌گیرد. در فصل بارندگی در سال 2022، حدود 300 نفر بر اثر سیل کشته شدند.

منبع: الجزیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *