شمار قربانیان سیل در کره جنوبی به 40 نفر رسید

شهره صدری – به گزارش رویترز، یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی عدم رعایت قوانین واکنش در بلایای طبیعی توسط مقامات و مسئولین را مسبب کشته شدن افراد در پی وقوع سیل در این کشور دانست. تعداد کشته‌شدگان بر اثر باران‌های سیل آسا در کره جنوبی به 40 نفر افزایش یافت، از جمله ده‌ها نفر که در زیرگذری در سیل محبوس شده بودند، کشته شدند.

فصل بارانی در کره جنوبی از اواخر ژوئن آغاز شده و از روز پنجشنبه بارش ها به اوج خود رسید. سیلاب مناطق مرکزی و جنوبی این کشور را تحت تاثیر قرار داد. وزارت کشور کره جنوبی همچنین از مفقود شدن 9 نفر و زخمی شدن 34 نفر در اثر سیل سراسر کشور خبر داده است.

12 نفر در تونلی در چوانگجو در 110 کیلومتری جنوب سئول کشته شدند.  جایی که 16 وسیله نقلیه، از جمله یک اتوبوس، روز شنبه پس از ورود سیلاب و ریزش دیواره های رودخانه در اثر سیل در تونل غرق شدند.

این حادثه سوالاتی را در مورد تلاش های کره جنوبی برای جلوگیری و پاسخ به خسارات سیل ایجاد کرد. برخی از رانندگانی که به طور مرتب از جاده استفاده می‌کنند، دولت را به دلیل کوتاهی در ممنوعیت دسترسی به تونل و زیرگذر حتی با وجود پیش‌بینی سیل سرزنش می‌کنند.

رییس جمهور که به تازگی از سفر خارج از کشور بازگشته بود، روز دوشنبه یک جلسه واکنش به بلایا تشکیل داد و اذعان کرد که وضعیت به دلیل مدیریت ضعیف مناطق آسیب پذیر بدتر شده است.

یون در این نشست گفت: «ما از سال گذشته بارها بر کنترل دسترسی به مناطق خطرناک و تخلیه پیشگیرانه تاکید کرده‌ایم، اما اگر اصول اولیه واکنش در بلایا در محل رعایت نشود، تضمین امنیت عمومی دشوار است».

به گفته وزارت کشور، نزدیک به 900 مامور آتش نشانی، پلیس و نیروی نظامی در عملیات نجات زیرگذر با استفاده از قایق، دستگاه های ردیاب بدون سرنشین زیر آب و سایر تجهیزات شرکت کردند.

سئو جونگ ایل، رئیس آتش نشانی در غرب چوانگجو ، روز دوشنبه در یک جلسه توجیهی گفت که در حالی که تلاش های جستجو ادامه دارد، هیچ نشانه ای از قربانیان بیشتر در خودروهای باقی مانده در تونل وجود ندارد.

سیل در فصول بارانی اخیر جان ده ها نفر را گرفته است، زیرا الگوهای آب و هوایی شدیدتر شده است.

دولت سال گذشته متعهد شد که برای مقابله بهتر با بلایای ناشی از تغییرات اقلیمی تدابیر بیشتری را اتخاذ کند. خصوصا پس از شدیدترین بارندگی‌ها در 115 سال گذشته سئول که در محدوده گراتقیمت شهر سئول گانگنام حداقل 14 کشته برجای گذاشت و سیل مترو، جاده‌ها و خانه‌ها را به زیر آب برد.

یون روز دوشنبه با هلیکوپتر بر فراز برخی مناطق ویران شده پرواز کرد. او پیش از این، خواستار حداکثر تلاش برای نجات قربانیان باقی مانده شد و قول حمایت از آسیب دیدگان، از جمله تعیین مناطق سیل زده به عنوان مناطق ویژه بلایای طبیعی را داد.

یون پس از دیدار با ساکنان شهر یچئون در استان گیونگ سانگ شمالی، منطقه ای که در اثر رانش زمین که در آن 19 نفر جان باختند و هشت نفر مفقود شدند، گفت: “دولت همه چیز را جبران خواهد کرد، بنابراین زیاد نگران نباشید.”

وضعیت آن سوی مرز در کره شمالی همچنان نامشخص است، اما رسانه های دولتی در هفته های اخیر از بارش شدید باران گزارش کرده اند و به اقداماتی برای حفاظت از محصولات در کشوری که از کمبود شدید مواد غذایی رنج می برد، اشاره کرده اند.

در یک جلسه توجیهی ، وزارت اتحاد جنوب گفت که از پیونگ یانگ خواسته است تا سئول را از هرگونه برنامه ریزی برای تخلیه آب از سد هوانگانگ مطلع کند. در سال 2009، رهاسازی آب از سد منجر به جاری شدن سیل در پایین دست شد که منجر به کشته شدن شش شهروند کره جنوبی شد.

منبع: رویترز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *