نیویورک پنهان شده در دود

شهره صدری- آتش سوزی جنگل ها در کانادا از هفته گذشته، غرب استان‌های آلبرتا و شرق استان نوا اسکوشیا را در برگرفت و سپس به کبک رسید. به گفته مقامات کانادا تاکنون بیش از ۱۱ هزار نفر در استان کبک مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند.

اگرچه آتش‌سوزی‌های جنگل ها در کانادا رایج است، اما شعله‌ور شدن آتش به طور همزمان در شرق و غرب کانادا اتفاق تازه ای است. با گسترش آتش در سراسر کانادا، دولت مجبور به اعزام ارتش برای کمک به مقابله با گسترش آتش شده است. صدها آتش نشان آمریکایی نیز برای کمک وارد این کشور شدند و تعدادی دیگر هم در راه اعزام به آنجا هستند.

در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هزار کانادایی در سراسر این کشور مجبور به ترک خانه های خود شده اند که بیش‌تر آن‌ها ساکنین کبک هستند. دولت قصد دارد شرایط را برای تخلیه ۴ هزار نفر دیگر نیز آماده کند.

این در حالی است که دود حاصل از آتش سوزی گسترده جنگل های کانادا هم اکنون به ایالات متحده رسیده و تنفس را برای بیش از ۱۰۰ میلیون آمریکایی دشوار کرده است.

نیویورک در دود آتش سوزی کانادا ناپدید شد

‌دود و غبار حاصل از آتش‌سوزی کانادا به شمال آمریکا رسیده است. آتش جنگل ها نیویورک را در مه نارنجی‌رنگ فرو برده است دوباره ماسک ها بر چهره برج‌نشینان منهتن مانند دوران کرونا نشسته است.

دید در نیویورک به حدی دشوار است که آژانس هوانوردی غیرنظامی ترافیک هوایی را کاهش داده و حتی برخی پرواز‌ها را لغو کرده است.  

آژانس حفاظت از محیط زیست اعلام کرد: «بیش از صد میلیون نفر تحت تاثیر این افت کیفیت هوا قرار دارند.»

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *