کاهش انتشار کربن در بخش کشاورزی چین

شهره صدری – بر اساس گزارشی که آکادمی علوم کشاورزی چین منتشر کرد، شدت انتشار کربن محصولات عمده کشاورزی در چین روند نزولی دارد.

می شورونگ، معاون رئیس آکادمی علوم کشاورزی چین گفت: “چین به انتشار کم کربن در کشاورزی دست یافته است، که سهم مثبتی در رسیدگی به تغییرات آب و هوایی جهانی دارد.”

بر اساس این گزارش، تولید ناخالص کشاورزی چین 9.5 درصد از کل تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد، در حالی که کل انتشار کربن حاصل از تولیدات کشاورزی تنها 6.7 درصد از کل انتشار کربن چین را تشکیل می دهد.

در این گزارش آمده است که چین امنیت غذایی و عرضه موثر محصولات مهم کشاورزی را تضمین کرده است، در حالی که به انتشار کم کربن در کشاورزی دست یافته است. این گزارش همچنین بر نقش مهم علم و فناوری در کشاورزی کم کربن تاکید کرد.

براساس این گزارش،  چین هر سال حدود 14.6 میلیارد دلار برای حمایت از ساخت زمین های کشاورزی با استاندارد بالا سرمایه گذاری می کند. اتخاذ فن آوری های جدید باعث افزایش تولید مواد غذایی و در عین حال کاهش انتشار کربن می شود.

این گزارش می افزاید: در سال های اخیر، چین از فناوری انرژی های تجدیدپذیر برای تصفیه بیش از 500 میلیون تن پسماند آلی از کشاورزی و مناطق روستایی در سال استفاده کرده است که به طور موثر آلودگی زیست محیطی و انتشار کربن را کاهش می دهد.

منبع: chinadaily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *