رانش زمین در مالزی حداقل 8 کشته برجای گذاشت

شهره صدری – بر اثر رانش زمین که در ساعات اولیه صبح در شمال شرقی کوالالامپور پایتخت مالزی رخ داد، یک کمپ تفریحی مدفون شد. تا کنون کشته شدن حداقل هشت نفر تایید شده است. تلاش‌های جستجو و نجات برای بیش از 22 نفر ناپدید شده همچنان ادامه دارد.

آژانس ملی مدیریت بلایای طبیعی اعلام کرده است که در زمان وقوع فاجعه 92 نفر در محل حضور داشتند.

رانش زمین در کنار جاده نزدیک یک مزرعه ارگانیک در حدود 45 دقیقه در شمال شرقی پایتخت، کوالالامپور رخ داد. این مزرعه دارای سه منطقه کمپینگ؛ یکی در کنار رودخانه، یکی مشرف به مزرعه و دیگری در بالای تپه  است و یک مکان محبوب برای فرار خانواده ها از شهر است.

کامپر لئونگ جیم منگ به روزنامه نیو استریتز تایمز گفت که او و خانواده اش در زمان وقوع رانش زمین در خواب بودند. این مرد 57 ساله با بیان اینکه گل و لای چادر آنها را پوشانده بود، گفت: “حس کردیم زمین حرکت کرد و خاک پایین آمد.”

یکی دیگر از حادثه دیدگان، ته لین ژوان 22 ساله، به روزنامه گفت که در محل بالای تپه کمپ زده بودند.

او گفت که او و مادرش حتی پس از واژگونی چادر در اثر رانش زمین توانستند از چادر خود خارج شوند، اما یکی از برادرانش فوت کرده و دیگری در بیمارستان بستری شده است.

تصاویر به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که نیروهای امدادی در حال جستجو در میان انبوه گل و درختان افتاده برای یافتن بازماندگان هستند. دکتر زلیها وزیر بهداشت مالزی در نشست خبری گفت که هشت نفر با جراحات مختلف به بیمارستان منتقل شدند.

مالزی در میان باران های موسمی قرار دارد و بارندگی های منظمی را تجربه می کند.

منبع: الجزیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *