سوء تغذیه در یمن یک بحران جدی

شهره صدری – به گزارش الاخبار نرخ بسیار بالای سوء تغذیه در یمن به ویژه در میان کودکان زیر پنج سال منجر به افزایش مرگ و میر شده است.

سوء تغذیه کودکان و مرگ و میر ناشی از آن قابل پیشگیری است. طبق گزارش پزشکان بدون مرز، بین ژانویه تا اکتبر 2022، مراکز این سازمان در یمن پذیرای 7597 کودک مبتلا به سوء تغذیه بودند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 36 درصد افزایش داشته است.

طولانی شدن جنگ در یمن و محاصره شدید اقتصادی بر افزایش سوء تغذیه در یمن اثر گذاشته است. با این حال عواملی مانند کاهش توان مالی، مشکل دسترسی به خدمات اولیه سلامت، شرایط نامطمئن زندگی، عدم آگاهی از سلامت جامعه و بحران در دریافت کمک های بین المللی و بشردوستانه باعث شده است تا روند سوء تغذیه بین کودکان یمنی شدت گیرد.

نماینده صندوق سازمان ملل متحد – یونیسف – در یمن گفت: 2.2 میلیون کودک زیر پنج سال در یمن، یعنی از هر 5 کودک 2 کودک بدلیل سوء تغذیه نیاز به درمان دارند. این در حالی است که نیم میلیون از این کودمان در معرض سوء تغذیه حاد قرار دارند.

نماینده یونیسف در یمن هشدار داد کودکانی که بدلیل سوء تغذیه حاد در اسرع وقت درمان نمی شوند، نمی توانند غذا بخورند و ممکن است در مدت کوتاهی بمیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *