سد مرزی کانتینرهای حمل و نقل در سراسر بیابان آریزونا

شهره صدری – به گزارش رویترز، یک خط طولانی و باریک در سراسر منظره غبارآلود آریزونا کشیده شده است. این یک مانع مرزی است .   اما نه دیوار یا حصار مرسوم. این مانع به طور کامل از کانتینرهای حمل و نقل که روی هم چیده شده اند تشکیل شده است.

این دیوار کانتینری به دستور داگ دوسی، فرماندار جمهوری خواه، در ماه اوت سالجاری برای پر کردن شکاف های مرزی بین ایالات متحده و مکزیک که توسط مهاجران استفاده می شود، ساخته شد.

او معتقد است که جوامع مرزی در مکزیک به جمعیت انبوده رسیده اند و این کانتینرهای دوتایی به ارتفاع 6 تا 7 متر می توانند مانع ورود آنها شود.

معترضان محیط زیست گفتند این ساخت و ساز برای حیات وحش محلی مضر است. روز سه شنبه گروه کوچکی کنار یکی از کانتینرها تجمع کردند.

ایمون هریتی، مدیر پروژه حیات وحش گفت: “ما اینجا نیستیم که صدمه بزنیم، مانع کسی شویم. کاری که ما اینجا انجام می دهیم این است که از زمین های عمومی خود به شیوه ای لذت ببریم که مانع از قرار دادن کانتینرهای حمل و نقل بیشتر شود.”

مرکز تنوع زیستی گفته است که کانتینرها ممکن است راهروی مهم مهاجرت جگوار و پلنگچه – Ocelot – را مسدود کنند، در حالی که سرویس جنگلی ایالات متحده در پایان نوامبر گفت که این دیوار می تواند خطرات ایمنی ایجاد کند و آن را غیرقانونی خواند.

دوسی استدلال می کند که او حق دارد از ایالت آریزونا دفاع کند و از شهروندان آن محافظت کند. او با طرح دعوی از قاضی خواسته است که از دخالت دولت فدرال جلوگیری کند. ماه گذشته، دولت فدرال درخواستی برای رد این شکایت ارائه کرد.

منبع: usnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *