آتش سوزی جنگل ها در غرب آمریکا دوباره مردم را وادار به ترک خانه های خود کرد

شهره صدری- هزاران نفر از خانه های خود در ایالت اورگان آمریکا تخلیه شده اند، زیرا آتش سوزی گسترده جنگل ها، ابری سیاه از دود را بوجود آورده و کل شهرها را  تهدید می کند.

آتش سوزی عظیم اورگان بیش از 2000 خانه را به دلیل خشکسالی و آتش سوزی شدید گرمای شدید در غرب ایالات متحده تهدید می کند.

آتش سوزی کریک آخرین موردی است که در غرب ایالات متحده رخ داده است. جایی که تابستان امسال، ده ها آتش سوزی در کالیفرنیا، آیداهو، اورگان و ایالت واشنگتن بیش از 3100 کیلومتر مربع را سوزانده است.

به گفته گروه ملی هماهنگی آتش سوزی جنگلی –NWCG– حدود 1200 آتش نشان و سایر پرسنل برای خاموش کردن آتش در شرق یوجین، اورگان تلاش می کنند.

مساحت کریک فایر به بیش از 35000 هکتار – تقریباً دو برابر اندازه واشنگتن دی سی – رسیده است و تا روز دوشنبه آتش مهار نشده بود.

زمین های شیب دار تلاش ها برای مهار آتش را پیچیده کرده است و دستور تخلیه برای شهرستان های لین و دشوتس صادر شده است. مقامات می گویند بیش از 2000 خانه در معرض خطر هستند.

گروه ملی هماهنگی آتش سوزی جنگلی گفت: “آتش نشانان خطوط آتش را دور از لبه آتش فعال، در امتداد جاده ها و مسیرها ایجاد کرده اند، جایی که شانس بیشتری برای مهار موفقیت آمیز آتش دارند.”

گرمای شدید و خشکسالی و پژمردگی گیاهان به ایجاد خطر آتش سوزی بسیار بالا در غرب ایالات متحده کمک کرده است که کارشناسان می گویند با تغییرات آب و هوایی بدتر شده است.

در اورگان، حتی برای کسانی که مستقیماً توسط شعله های آتش تهدید نمی شوند، آتش حضور خود را نشان داده است: دود منطقه را فرا گرفته است و کیفیت هوا کاهش یافته و خطراتی برای سلامتی ایجاد می کند.

هشدارهای مربوط به کیفیت هوا در اورگان، ایالت واشنگتن و آیداهو به دلیل دود آتش سوزی صادر شده است.

در همین حال، مرکز ملی آتش نشانی بین سازمانی گزارش داد که در حال حاضر بیش از 90 آتش سوزی در هفت ایالت در غرب: کالیفرنیا، آیداهو، مونتانا، اورگان، یوتا، واشنگتن و وایومینگ در حال شعله ور شدن است.

آتش سوزی دابل کریک در منطقه دورافتاده تری از اورگان، نزدیک به 63000 هکتار را نابود کرده است و حدود 15 درصد مهار شده است.

در کالیفرنیا، موج گرمای سوزان هفته گذشته شبکه برق این ایالت نیز تحت تاثیر قرار گرفت و به آتش سوزی در سراسر ایالت کمک کرد.

بزرگترین آتش سوزی در حال حاضر آتش سوزی موسکیتو در کوه های سیرا نوادا است که به بیش از 19000 هکتار گسترش یافته و به گفته آژانس آتش نشانی ایالتی ، 10 درصد مهار شده است.

کال فایر گفته است که دمای پایین‌تر به آتش‌نشانان کمک کرده است، اما بادهای شدید همچنان آتش را به پیش می‌برد و صدها خانه را تهدید می‌کند. بیش از 11000 نفر تحت دستور تخلیه قرار گرفتند و نزدیک به 6000 سازه در خطر آتش سوزی قرار دارند

در جنوب لس آنجلس، آتش سوزی فیرویو پس از کشته شدن دو نفر، بیش از 50 درصد مهار شده است.

منبع: الجزیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *