احتمال خاموشی برق در کالیفرنیا

شهره صدری- گرمای شدید باعث شده است تا کالیفرنیا با کمبود برق مواجه شود. بطوری که مقامات این ایالت در امریکا از ساکنان می خواهند مصرف برق را کاهش دهند تا تهدید قطع برق کمتر شود.

کالیفرنیا با احتمال خاموشی مواجه است زیرا موج گرما ی شدید باعث شده است تا تقاضا در شبکه انرژی ایالت غربی ایالات متحده فراتر از رکوردهای قبلی گردد. این امر مقامات را مجبور کرده است تا از ساکنان بخواهند مصرف برق خود را محدود کنند.

مسئولین انرژی کالیفرنیا گفتند که بار الکتریکی بعدازظهر سه شنبه می تواند به 51000 مگاوات برسد که بالاترین تقاضایی است که تاکنون در این ایالت ثبت شده است.

الیوت ماینزر، رئیس سیستم برق مستقل کالیفرنیا، گفت “وارد شدیدترین مرحله این موج گرما شده ایم” و به ساکنان هشدار داد که “خاموشی و قطعی چرخشی برق امکان پذیر است”.

ماینزر افزود که حفظ قدرت برق برای مردم و ادامه کار کارگاه ها و کسب و کارهای کاملاً ضروری است.

موج گرما، گرمای شدیدی را در سراسر ایالت ساحلی اقیانوس آرام گسترده است. تحت فشار قرار گرفتن زیرساخت‌ها و برجسته کردن چالش‌هایی که آب و هوای شدید – که به دلیل بحران آب و هوا بدتر شده است – دولت و مردم را به سمت سازگاری با شرایط جدید سوق می دهد.

رئیس اپراتور سیستم برق مستقل کالیفرنیا از ساکنان خواسته است تا مصرف برق را در اواخر بعد از ظهر و اوایل عصر محدود کنند، زیرا عرضه گسترده برق تولید شده توسط انرژی خورشیدی در ایالت کاهش می یابد.

در حال حاضر شبکه انرژی کالیفرنیا در کنار مقداری برق وارداتی از خارج از ایالت، عمدتاً با ترکیبی از انرژی خورشیدی و گاز طبیعی در طول روز کار می‌کند.

اما انرژی خورشیدی در اواخر بعد از ظهر و تا عصر شروع به کاهش می‌کند و نیروگاه‌های گاز طبیعی قدیمی که دولت برای پشتیبان‌گیری به آنها متکی است در هوای گرم کمتر راندمان مطمئن دارند.

سرویس هواشناسی دمای بین 37.7 تا 46.1 درجه سانتیگراد را در داخل کالیفرنیا پیش‌بینی کرده است و دما بین 26.6 تا 37.2 درجه سانتیگراد نزدیک به سواحل اعلام شده است.

صدها هزار کالیفرنیایی در آگوست 2020 در هوای گرم در خاموشی های برق گرفتار شدند، اما این ایالت توانست از وضعیت مشابهی تا کنون جلوگیری کند.

فرماندار گاوین نیوسام قانونی را امضا کرده است که می تواند به آخرین نیروگاه هسته ای کالیفرنیا اجازه دهد تا پس از بسته شدن برنامه ریزی شده در سال 2025 باز بماند تا انرژی بیشتری را تولید کند.

دمای بالا همچنین خطر آتش‌سوزی‌های جنگلی را در وضعیتی که در حال حاضر به شدت قابل احتراق است، افزایش داده است.

فصل آتش سوزی این ایالت در مقایسه با سال های گذشته نسبتاً آرام بوده است، اما مقامات نسبت به ورود به سپتامبر، یکی از ماه هایی که معمولاً شاهد بیشترین میزان فعالیت آتش سوزی است، محتاط هستند.

دانشمندان می گویند تغییرات آب و هوایی غرب را در 30 سال گذشته گرمتر و خشک تر کرده است و همچنان تغییرات شدید آب و هوایی و آتش سوزی های جنگلی را رایج تر و ویرانگرتر خواهد کرد.

منبع: الجزیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *