پایداری وضعیت آب در شهرکرد

شهره صدری- بنا بر اعلام مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری با اجرای طرح‌های اضطراری آبرسانی به شهرکرد طی روزهای اخیر ، کمبود آب شرب شهرکرد برطرف شده و در وضعیت پایدار قرار گرفته است.

فردوس کریمی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری در گفتگو با ایرنا در مورد اختلال در تامین آب شرب در شهرکرد به مدت بیش از ده روز گفت: با گل‌آلود شدن آب چشمه کوهرنگ که حدود ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آب از این طریق به مدار شهرکرد وارد می‌شد با چالش جدی تامین آب شرب روبرو شدیم و بلافاصله با همکاری وزارت نیرو و اعزام گروههای متخصص از استان‌های دیگر اجرای طرح‌های اضطراری در دستور کار قرار گرفت.

به گفته کریمی، یکی از اقدامات اضطراری که انجام شد  افزایش 2 برابری انتقال آب از تصفیه خانه سامان بود که بخشی از کمبود آب شرب از این طریق تامین شد.

کریمی اضافه کرد: برای انتقال آب از طرح عمان ( استفاده از آب های سطحی غرب سامان) که کاربری کشاورزی داشت، تصفیه‌خانه ایجاد و ظرف ۴۸ ساعت تجهیزات لازم نصب شد و حدود ۲ کیلومتر لوله‌گذاری انجام گرفت که از این خط نیز بین ۸۰ تا ۱۲۰ لیتر آب شرب به شهرکرد انتقال داده می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری همچنین از اجرای طرح فدک سومین طرح اضطراری انتقال آب به شهرکرد خبر داد و گفت: این طرح نیز که کاربری کشاورزی دارد در شمال استان واقع شده است و فرایند تصفیه روی آب انتقالی در تصفیه‌خانه مرکزی بن انجام و وارد آب مدار شد اما به سبب مسافت ۷۰ کیلومتری تا شهرکرد، قطر زیاد لوله‌ها و دبی کم آب، تا آب رها شده به شهرکرد برسد ۲ روز زمان می‌برد.

کریمی با اشاره به کاهش کدورت چشمه کوهرنگ، اظهار داشت: با نصب فیلترهای سرامیکی و تاسیسات رفع کدورت در تصفیه‌خانه گردنه خُلک، بخشی از آب انتقالی از چشمه کوهرنگ تصفیه و وارد مدار شهرکرد شده است که در مجموع با اقدامات انجام گرفته طی روزهای اخیر در حال حاضر ۸۰۰ لیتر بر ثانیه آب شرب وارد مدار شهر شهرکرد شده که جوابگوی نیاز شهروندان است.

امیدواریم مدیران شرکت آبفا از قطعی آب در شهرکرد تجربه بزرگی بدست آورده و منتظر رخداد اتفاقی نباشند تا به شکل جهادی وارد عمل شده و مشکل را حل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *