تخلیه هزاران نفر از جنوب غربی فرانسه به دلیل آتش سوزی در جنگل ها

شهره صدری – بیش از هزار آتش نشان در حال مبارزه با آتش سوزی گسترده ای هستند که منطقه ژیروند در جنوب غربی فرانسه را فرا گرفته است.

آتش‌سوزی عظیمی که بیش از ده‌ها خانه را ویران کرده و هزاران نفر از ساکنان را مجبور به تخلیه کرده است، روز چهارشنبه منطقه ژیروند در جنوب غربی فرانسه را فرا گرفت.

بیش از 1000 آتش نشان با پشتیبانی هواپیماهای تخلیه  آبی در حال مبارزه با آتشی بودند که بیش از 6000 هکتار را نابود کرده است و همچنان تحت کنترل نیست.

فرانسه، مانند سایر کشورهای اروپا، با موج گرمای متداوم و بدترین خشکسالی تاریخ دست و پنجه نرم می کند. ده ها آتش سوزی در سراسر کشور، از جمله چهار آتش سوزی بزرگ در فرانسه رخ داده است.

کامیل دیلی روز سه‌شنبه به همراه همسر و پسرش از شهر زادگاهش هاستنس فرار کرد، زیرا شعله‌های آتش به سرعت به شهر نزدیک‌ می‌شد.

این مرد 30 ساله تلفنی به خبرگزاری رویترز گفت: همه در روستا به پشت بام‌های خود رفتند تا ببینند چه اتفاقی دارد می‌افتد – در عرض 10 دقیقه یک آتش کوچک تبدیل به آتش بزرگی شد.

 آتش نشانان اعلام کردند احتمال تخلیه بیشتر افراد وجود دارد.

ژیروند در ماه ژوئیه شاهد آتش‌سوزی‌های بزرگ در مناطق جنگلی بود. این آتش سوزی ها بیش از 20000 هکتار جنگل را نابود کرد و تقریباً 40 هزار نفر را موقتاً مجبور به ترک خانه‌های خود کرد.

آتش‌سوزی‌ها در بخش‌های جنوبی لوزره و آویرون نیز شعله‌ور بود. در بخش Maine-et-Loire در غرب فرانسه، بیش از 1200 هکتار در آتش سوزی دیگری سوخته است.

منبع: الجزیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *