اشتغال و پایداری اقتصاد در پی اجرای پروژه های آبی در چین

شهره صدری – سرمایه گذاری بیشتر در پروژه های آبی در چین کمک قابل توجهی به تثبیت اقتصادی و افزایش اشتغال کرده است.

لیو ویپینگ، معاون وزیر آب چین روز چهارشنبه گفت که تلاش های رو به افزایش این وزارتخانه برای ترویج توسعه حفاظت از آب به پایداری اقتصاد ملی و افزایش اشتغال در هفت ماهه اول سالجاری کمک کرده است.

لیو در یک کنفرانس خبری گفت که بین ژانویه تا جولای،  84 میلیارد دلار در پروژه های حفاظت از آب سرمایه گذاری شده است که 71.4 درصد افزایش نسبت به سال گذشته نشان می دهد و افزود که این سرمایه گذاری “به تثبیت سرمایه گذاری و افزایش اشتغال کمک قابل توجهی کرده است”.

بیش از 1.6 میلیون نفر در ساخت این پروژه ها مشغول به کار بودند که بیش از 1.2 میلیون نفر آنها کارگران مهاجر از روستاهای چین بودند. اشتغال زایی برای روستاییان فراهم شد.

به گفته معاون وزیر آب چین، 31800 پروژه حفاظت از آب در سراسر کشور در دست ساخت بود که مجموع سرمایه گذاری برنامه ریزی شده آنها 1.7 تریلیون یوآن برآورد شده است.

معاون وزیر تاکید کرد: این وزارتخانه تلاش‌های خود را برای ارتقای طرح‌های آبیاری کشاورزی و آبرسانی روستایی بیشتر کرده است، با این هدف که سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها نه تنها باعث ایجاد اشتغال و کمک به ثبات اقتصادی می‌شود، بلکه امنیت غذایی ملی را تقویت و توسعه روستایی را رونق می‌دهد.

تا پایان جولای، 17.8 میلیارد یوان برای ایجاد یا نوسازی مناطق آبیاری بزرگ و متوسط در سراسر چین سرمایه‌گذاری شده است.

ژانگ شیانگ‌وی، رئیس برنامه‌ریزی این وزارتخانه، گفت که اگرچه این وزارتخانه مجبور شد اقدامات کنترل سیل را در ماه ژوئیه، دوره‌ای مستعد سیل‌های بزرگ در چین، تقویت کند، اما تلاش‌ها برای ارتقای توسعه حفاظت از آب هنوز نتایج دلگرم‌کننده‌ای داشته و 2110 پروژه ذخیره آب جدید با صرف هزینه 130 میلیارد یوآن انجام شده است.

ژانگ گفت که این وزارتخانه سخت کار کرده است تا مقامات محلی منابع آب را با شرکت های توسعه حفاظت از آب و موسسات مالی مرتبط کند. از مقامات محلی خواسته شد تا تمام توان خود را برای استفاده از پتانسیل ابزارهای مالی برای تضمین وام از بانک ها و حمایت از سرمایه خصوصی انجام دهند.

منبع: chinadaily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *