نجات نهنگ سفید  از رودخانه سن در شمال فرانسه

شهره صدری- نهنگ چهارمتری سفیدی که از هفته گذشته در رودخانه سن گرفتار شده بود، پس از تلاش گروه نجات بالاخره از رودخانه بیرون آورده شد.

نهنگ سفید که در رودخانه سن در شمال فرانسه گرفتار شده بود، اوایل روز چهارشنبه در اولین مرحله از عملیات نجات این حیوان که از زیستگاه معمول خود در دریاهای قطبی یا زیر قطبی دور شده بود، از رودخانه خارج شد.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، پس از نزدیک به شش ساعت کار، نهنگ 800 کیلوگرمی با استفاده از تور و جرثقیل حدود ساعت 4 صبح به وقت محلی از رودخانه خارج شد و بر روی یک بارج تحت مراقبت فوری ده ها دامپزشک قرار گرفت.

یک تیم پزشکی قصد دارد این نهنگ را به شهر بندری ویستخام در شمال شرقی فرانسه در نرماندی منتقل کند، جایی که می توان سلامت آن را در حوضه آب شور نزدیک به دریا کنترل کرد.

حافظان محیط زیست از روز جمعه در تلاش بودند تا نهنگ گرفتار شده در رودخانه سن را تغذیه کنند اما تلاش ها بی‌نتیجه بود و می‌ترسیدند که از نهنگ بین برود. مقامات محلی گفتند که نهنگ پس از نجات و در یافت ویتامین و آنتی بیوتیک، علائم بهبودی را نشان داده شده است.

ایزابل براسور از پارک حیوانات دریایی مرینلند در جنوب فرانسه، که عضوی از تیم نجات است گفت: عملیات “استثنایی” برای بازگرداندن نهنگ به دریا برای آن بدون خطر نیست. به گفته براسور، ممکن است نهنگ در حین جابجایی در طول سفر یا در نقطه مقصد بمیرد.

حدود 24 غواص در عملیات خارج کردن  نهنگ از رودخانه شرکت داشتند، در حالی که تعداد انگشت شماری از افراد کنجکاو تمام شب را برای مشاهده عملیات در ساحل ماندند.

این نهنگ کاملا سفید قبل از اینکه هفته گذشته کشف و در یک سیستم رودخانه ای بزرگ محبوس شود، تقریباً نیمه راه را به سمت پاریس شنا کرده بود.

هنوز مشخص نیست این نهنگ سفید چرا تا این حد از زیستگاه طبیعی خود دور شده است.

منبع: الجزیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *