هفت کشته در سیل دیروز سئول تا کنون

شهره صدری – باران سیل آسای دیروز در سئول  دست کم هفت کشته برجای گذاشت. در شبانه روز گذشته جاری شدن سیل در سئول باعث قطعی برق، به زیر آب رفتن خیابان ها و متروها شده است.

به گزارش رسانه‌های محلی به نقل از اداره هواشناسی کره جنوبی، در بخش جنوبی سئول در اواخر روز دوشنبه بیش از 100 میلی‌متر  باران در ساعت بارید و برخی از بخش‌های شهر 141.5 میلی‌متر بارندگی داشتند. این میزان بارندگی در 80 سال اخیر بی سابقه بوده است.

بارش انباشته شده در سئول تا ساعت 5 صبح به 420 میلی‌متر رسید. این درحالی است که برای امروز پیش‌بینی بارندگی های بیشتری شده است.

در منطقه پرزرق و برق، با تراکم بالای گانگنام، برخی از ساختمان‌ها برق نداشتند و زیر آب رفته بودند، در حالی که ماشین‌ها، اتوبوس‌ها و ایستگاه‌های مترو به زیر آب فرو رفته و باعث سرگردانی مردم شدند. برخی فروشگاه ها نیز به زیر آب رفتند.

ستاد مرکزی مقابله با بلایای طبیعی و ایمنی اعلام کرد که حداقل پنج نفر در سئول و دو نفر دیگر در استان همسایه جیونگگی تا ساعت 6 صبح سه شنبه جان خود را از دست دادند. چهار نفر پس از گیر افتادن در ساختمان های سیل زده جان خود را از دست دادند، یک نفر دچار برق گرفتگی شد،  یک نفر در زیر ایستگاه اتوبوس ویران شده پیدا شد و یک نفر دیگر در اثر رانش زمین جان باخت.

حداقل 9 نفر در این مناطق زخمی شدند و شش نفر مفقود شدند.

این ستاد هشدار بحران را در بالاترین سطح اعلام کرده است و از سازمان های دولتی و خصوصی درخواست کرده تا ساعات کاری خود را تنظیم کنند.

سازمان هواشناسی، هشدار باران شدید در سرتاسر پایتخت و منطقه شهری و همچنین بخش‌هایی از استان گانگوون و چونگ‌چئونگ را صادر کرد.

چنین هشدارهایی زمانی صادر می‌شود که پیش‌بینی می‌شود بارش در یک بازه سه ساعته از 60 میلی‌متر یا در 12 ساعت از 110 میلی‌متر فراتر رود.

سازمان هواشناسی کره جنوبی پیش بینی می کند بارش های شدید در بخش مرکزی کشور حداقل تا روز چهارشنبه ادامه یابد.

منبع: cnbc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *