سئول به زیر آب رفت

شهره صدری- بارش سنگین باران باعث جریان یافتن سیل شدید در سئول پایتخت کره جنوبی شد.

چندین منطقه در سئول امروز به دلیل باران شدید زیر آب رفتند، سیل خودروها را زیر آب برد و باعث تخلیه مردم از مناطق سیل زده شد.

عکس‌ها و فیلم‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی دست به دست می‌شوند، خیابان های آب گرفته را نشان می‌دهند. مردمی که در سیل گرفتار شده اند. همچنین ورود آب از پله‌های یک ایستگاه مترو زیرزمینی نیز گزارش شده است.

سیل باعث قطعی برق در منطقه گنگام سئول شده است. این منطقه گران ترین منطقه سئول است. امروز بیش از 170 میلی متر باران در منطقه مرکزی کشور کره جنوبی از جمله پایتخت این کشور بارید.

در سئول تا ساعت 8 شب به وقت محلی 90.5 میلی متر باران بارید. بر اساس این گزارش، منطقه دونجاک در جنوب سئول نیز 137 میلی‌متر بارندگی در ساعت را ثبت کرده است که بدترین بارندگی در چند دهه اخیر است.

اداره هواشناسی کره پیشتر هشدارهای مربوط به بارش شدید باران را در سراسر سئول، شهر بندری غربی اینچئون، بخش‌های شمالی استان گیونگگی و شمال استان گانگوون صادر کرده بود.

بارش شدید باران باعث جاری شدن سیل و خاموشی در برخی مناطق کشور شده است. ساکنان مناطق کم ارتفاع شهر سئول برای ایمنی تخلیه شدند.  بخش هایی از خطوط مترو نیز مجبور به توقف شدند.

حمل و نقل در شهر تقریبا قفل شده است و بسیاری از خودروها در سیل گرفتار شده اند.

سیل امروز در سئول

بنابر هشدارهای عمومی که به مردم داده میشود از مردمی که در نزدیکی جنگل ها زندگی میکنند خواسته اند تا برای احتیاط منطقه را ترک کنند، همچنین در مورد رانش زمین هشدار داده شده است.

منبع: CNN

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *