انفجار خودروی بمب گذاری شده در عدن یمن حداقل شش کشته بر جای گذاشت

شهره صدری – علیرغم آتش بس اعلام شده در یمن از ابتدای ماه رمضان تا کنون، درگیری های پراکنده ای هنوز در یمن وجود دارد. در تازه ترین این ناآرامی ها، یک مقام ارشد ارتش از  انفجارخودرو در عدن جان سالم به در برد. ولی این انفجار شش کشته به همراه چندین  زخمی نیز برجای گذاشت.

سه مقام نظامی گفتند که صالح السید، رئیس نیروهای امنیتی استان لحج از سوء قصد جان سالم به در برد. دو تن از آنها گفتند که در این حمله حداقل پنج غیرنظامی و یک افسر نظامی کشته و شش تن دیگر به شدت زخمی شدند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است. اما شبه نظامیان القاعده اخیرا عملیات خود را در جنوب یمن افزایش داده اند. حداقل 10 سرباز یمنی در دو حمله جداگانه هفته گذشته در آنجا کشته شدند.

بی ثباتی در جنوب یمن، جایی که دولت مورد حمایت عربستان سعودی مستقر است، تلاش های بین المللی برای پایان دادن به درگیری هفت ساله را پیچیده می کند. با وجود توافق آتش بس میان ائتلاف به رهبری عربستان سعودی و حوثی ها، تا کنون چندین حمله انجام شده است.

صالح السید فرمانده لحج از واحدهای نظامی شورای انتقالی جنوب ( STC ) است، نیرویی که توسط امارات متحده عربی ساخته و آموزش دیده است.

جنگ چند جبهه ای در یمن ده ها هزار نفر را کشته و میلیون ها نفر را به آستانه قحطی کشانده است.

منبع : رویترز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *