خشکسالی به نیروگاه های برق آبی ایتالیا رسید

شهره صدری – منابع خبری ایتالیا روز جمعه اعلام کردند که تولید برق در نیروگاه های برق آبی در ایتالیا به دلیل خشکسالی که محدودیت‌های آبی و ترس برای کشاورزی را نیز برانگیخته است، امسال کاهش شدیدی داشته است.

تاسیسات برق آبی که بیشتر در کوهستان های شمال کشور واقع شده اند، تقریبا یک پنجم انرژی مورد نیاز ایتالیا را تامین می کنند.

اما کاهش باران مشکلاتی را ایجاد کرده است، آنهم درست زمانی که رم به شدت در تلاش است تا وابستگی خود به گاز روسیه را به دلیل جنگ در اوکراین از بین ببرد.

سخنگوی فدراسیون شرکت‌های آب، به خبرگزاری فرانسه گفت: از ژانویه تا ماه مه 2022، تولید برق آبی حدود 40 درصد در مقایسه با دوره مشابه در سال 2021 کاهش یافت.

او گفت: بدلیل کمبود شدید آب در سطوح بالا، تولید نیروی برق آبی از جولای 2021 به طور پیوسته در حال کاهش بوده است. 

یک منبع از صنایع ایتالیا به خبرگزاری فرانسه گفت : در حالی که وضعیت دائما در حال تغییر است، برآوردها برای شش ماه اول سال 2022 نشان می دهد که تولید برق آبی در سراسر کشور تقریباً نصف دوره مشابه سال 2021 خواهد بود.

به گفته شرکت انرژی Enel، یک کارخانه کوچک در نزدیکی Piacenza، در جنوب شرقی میلان، در 21 ژوئن به دلیل سطح پایین رودخانه پو که آن را تغذیه می کند، به طور نامحدود تعطیل شد.

سخنگو بدون اشاره به جزئیات بیشتر افزود: با توجه به وضعیت خشکسالی فعلی، سایر نیروگاه های آبی با ظرفیت کامل کار نمی کنند.

رودخانه پو بزرگترین مخزن آب شیرین ایتالیا است. بیشتر آن توسط کشاورزان استفاده می شود، اما از بدترین خشکسالی خود در 70 سال گذشته رنج می برد.

بزرگترین انجمن کشاورزی ایتالیا، گفت که خشکسالی بیش از 30 درصد از تولیدات کشاورزی ملی و نیمی از دامداری در دره پو را در معرض خطر قرار داده است.

روز جمعه، منطقه شمالی لمباردی به دلیل خشکسالی وضعیت اضطراری اعلام کرد که در کنار سایر اقدامات، مصرف کمتر آب را برای مصرف کنندگان توصیه می کند و به شهرداران دستور می دهد تا مصرف آب غیرضروری مانند شستشوی خیابان ها و آبیاری پارک ها و زمین های ورزشی را کاهش دهند.

به گزارش خبرگزاری آنسا، بیشتر از غرب در پیمونت، آب در بیش از 200 شهرداری جیره بندی می شود.

دریاچه های Maggiore و Garda هر دو بسیار پایین تر از حد معمول برای این زمان از سال هستند، در حالی که در جنوب، سطح رودخانه تیبر که از رم می گذرد نیز کاهش یافته است.

منبع: phys.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *