تبت یکی از بهترین مناطق جهان از نظر محیط زیست

شهره صدری –   بر اساس گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شد، منطقه خودمختار تبت در جنوب غربی چین یکی از بهترین مناطق زیست محیطی در جهان است و تنوع زیستی و اکوسیستم های محلی آن در سال 2021 ثابت باقی مانده و کاهش کیفیت در بخش های مختلف محیط زیست نداشته است.

کیفیت آب رودخانه ها و دریاچه های اصلی تبت در سال گذشته به طور کلی خوب بود. طبق گزارش منتشر شده توسط اداره منطقه ای اکولوژی و محیط زیست، آب سطحی در رودخانه هایی از جمله رودخانه Yarlung Zangbo و رودخانه Lhasa درجه دو طبقه بندی شد و رودخانه Rongbuk در زیر کوه قومولانگما به کلاس I رسید.

کیفیت آب های سطحی در چین به پنج کلاس تقسیم می شود که کلاس I بهترین درجه آن است.

این گزارش نشان میدهد که کیفیت هوا در این منطقه در سال 2021 خوب باقی مانده است، به طوری که 100 درصد همه روزها دارای کیفیت هوای خوب در لهاسا، پایتخت منطقه هستند.

در این گزارش آمده است که جمعیت نادر حیات وحش در این منطقه در حال افزایش است، به نحوی که جمعیت بز کوهی تبتی به بیش از 300 هزار، گاومیش وحشی به بیش از 20 هزار و درنای گردن سیاه از 10 هزار فراتر رفته است.

تبت در سال های اخیر دستاوردهای قابل توجهی در حفاظت و احیای محیط زیست داشته است. شوی یانپینگ، معاون این دپارتمان، گفت: این سیستم حفاظت از یک سیستم منبع رودخانه شامل 33 رودخانه بزرگ را تقویت کرده است و در تلاش برای بهبود عملکرد اکولوژیکی “برج آبی آسیا” است.

منبع: chinadaily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *