آنچه نادیدنی است آن بینی

شهره صدری – روز جهانی آب هرساله 22 مارس مصادف با دوم فروردین برگزار میشود. این روز از سال 1993 ، از سوی سازمان ملل متحد برای یادآوری اهمیت آب و حفاظت از آن انتخاب شده است.

موضوع امسال روز جهانی آب “ آب های زیرزمینی ” است. این عنوان توجه را به منابع آب پنهان جلب می کند که همیشه از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است، اما بطور کامل در سیاستگذاری توسعه پایدار شناخته نشده است.

روز جهانی آب امسال با شعار” آبهای زیرزمینی – نادیدنی را دیدنی کنیم” سعی دارد تا نقش حیاتی آب های زیرزمینی را در سیستم های آب و فاضلاب، کشاورزی، صنعت، اکوسیستم ها و سازگاری با تغییرات آب و هوایی نشان دهد.

پیام کلی روز جهانی آب در سال 2022 این است که کاوش، حفاظت و استفاده پایدار از آب های زیرزمینی برای بقا و سازگاری با تغییرات اقلیمی و برآوردهای نیازهای جمعیت در حال رشد، از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود.

آبهای زیرزمینی نامرئی هستند، اما تاثیر آن در همه جا قابل مشاهده است. دور از دید، در زیر پاهای ما، آبهای زیرزمینی گنج پنهانی است که به زندگی ما غنا می بخشد.

تقریبا تمام آب شیرین مایع در جهان را آبهای زیرزمینی تشکیل میدهد. با بدتر شدن تغییرات آب و هوایی، وضعیت آب های زیرزمینی بحرانی تر و بحرانی تر میشوند.

ما باید برای مدیریت پایدار این منبع ارزشمند با یکدیگر همکاری کنیم. آبهای زیرزمینی ممکن است دور از چشم باشند، اما نباید از ذهن دور باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *