شهر لاهور پاکستان بار دیگر آلوده ترین شهر جهان شد

شهره صدری – لاهور، با جمعیتی بیش از 11 میلیون نفر، بارها و بارها جایگزین دهلی نو بعنوان آلوده ترین شهر جهان از لحاظ آلودگی هوا در ماه نوامبر شد.

دومین شهر بزرگ پاکستان، لاهور بار دیگر در صدر رده بندی روزانه آلوده ترین شهرهای جهان قرار گرفت و مقامات این شهر را برای مقابله با بحران زیست محیطی به تکاپو انداخت.

براساس گزارش IQAir جهانی کیفیت هوای شرق این شهر 296 ثبت شده است و بعنوان آلوده ترین شهر جهان در روز جمعه گذشته معرفی شد.

لاهور، مرکز پنجاب پاکستان و محل سکونت بیش از 11 میلیون نفر، بارها و بارها جایگزین دهلی نو بعنوان آلوده ترین شهر جهان در ماه نوامبر شد. در روزهای اخیر پوشش غلیظی از مه دود سفید شهرهای این استان را فرا گرفته است.

صد شهر با آلودگی هوا در جهان – بیشترین شهرها در چین و هند گزارش شده اند

امیر فاروق، مسئول مبارزه با آلودگی هوا در پنجاب گفت: ” ما بیش از 500 واحد صنعتی را پلمپ گرده ایم و جریمه های سنگینی را برای خودروهای دودزا و کوره های آجرپزی وضع کرده ایم” . فاروق گفت که اداره مبارزه با آلودگی هوا در حال کار بر روی یک برنامه اقدام بلند مدت برای مهار آلودگی است.

کشورهایی با بیشترین شهرها با آلودگی هوا در جهان

احمد رفای علم، وکیل محیط زیست گفت: آلودگی هوا در لاهور چیزی جز شکست دولت نیست.  علم گفت که شهر در طول سال هر روز به همان میزان آلودگی تولید میکند و اقدام سازمان های دولتی در فصل زمستان چیزی جز “پاسخ وحشت زده” نیست.

مقامات پاکستانی انتشار گازهای گلخانه ای صنعتی، دود ناشی از کوره های آجرپزی و وسایل نقلیه، سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی را عامل آلودگی هوا و مه دود در لاهور می دانند.

پاکستان مسئول کمتر از یک درصد انتشار کربن در جهان است، اما در میان 10 کشور آسیب پذیر در برابر آب و هوا قرار دارد.

دو سال 2019، این کشور یک برنامه چهارساله برای کاشت 10 میلیارد درخت تا سال 2023 آغاز کرد. این پروژه از مرز یک میلیارد درخت عبور کرده است.

منبع: الجزیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *