حمایت از محیط زیست مهم است، اما لذت بردن از آن را فراموش نکنید

شهره صدری – دانستن اینکه تغییرات آب و هوایی تهدیدی قریب الوقوع برای بشریت است، برای انگیزه دادن به برخی افراد کافی نیست. اما تقویت روابط فردی با محیط زیست میتواند انگیزه بیشتری را به فرد بدهد.

دومین دوره جشنواره سالانه طبیعت در استرالیای جنوبی، 260 رویداد و تجربه متفاوت را به نمایش می گذارد. برخی از این رویدادها شامل راهپیمایی برای توجه به مناطق دچار آتش سوزی شده در استرالیا، موسیقی برای یادبود گونه های گیاهی فراموش شده در باغ گیاهشناسی آدلاید، کارگاه ها و اجراهای متنوع دیگری میشود.

مدیر جشنواره طبیعت استرالیای جنوبی – هوبارد – می گوید: نظریه پشت جنبش زیست محیطی در 30 تا 40 سال گذشته غالبا این بوده است که ” اگر مردم می دانستند شرایط بد است” یا ” اگر مردم می دانستند این تهدید قریب الوقوع تغییرات آب و هوایی وجود دارد که بسیار بد خواهد بود” .

اما آنچه ما متوجه شدیم این است که فقط کافی نیست مردم اطلاع داشته باشند.

برای نشان دادن پاسخی مناسب از طرف مردم، مردم ابتدا باید رابطه عمیق تری با طبیعت داشته باشند، و آن را بشناسند و از آن آگاه باشند.

مسیر خود را پیدا کنید

به اعتقاد آقای هوبارد، یکی از راه های انجام این کار، لذت بردن از طبیعت به هر شیوه ای که برای افراد مناسب باشد. مانند باغبانی، ورزشهای ماجراجویی، هنر و فرهنگ، یا حتی لذت بردن از میوه های وحشی .

این امر در یک برنامه متنوع با بسیاری از رویدادهای مورد انتظار مانند راهپیمایی و سخنرانی،  طیف گسترده ای از اجراهای موسیقی و هنری، و حتی نمایش گیاهان دارویی در فستیوال طبیعت استرالیای جنوبی منعکس شده است.

این فستیوال از 24 سپتامبر تا 4 اکتبر برگزار میشود.

هوبارد: طبیعت منبع خوبی برای رفاه است. منبع خوبی برای دریافت احساس خوب است. بنابراین وقتی میخواهیم از آن حفاظت کنیم، لزوما فقط از ترس، گناه و یا شرمندگی نیست.

حضور در طبیعت کودکان در جشنواره سالانه طبیعت استرالیای جنوبی

حفاظت از طبیعت همچنین از شادی و لذت، و از تمایل به پس دادن چیزی که طبیعت به ما میدهد ناشی میشود.

به گفته هوبارد، در حالیکه حمایت از محیط زیست مهم است و بشریت باید رویکرد خود را برای حفاظت بهتر از جهان تغییر دهد، این امر میتواند “کاری طاقت فرسا” باشد.

این امر برای کسانی که از نزدیک برای حفاظت از محیط زیست کار میکنند بسیار سخت است. مانند مقابله با آتش سوزی گسترده جنگل ها.

هوبارد می گوید: بنابراین من فکر میکنم این واقعا مربوط به ایجاد تعادل بین این دو چیز است – نیاز ما به محافظت و مراقبت. اما همچنان باید به نیاز آن در لحظه نیز توجه کرد.

منبع: abcnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *