بازرسی تخلفات آلودگی را آشکار می کند

شهره صدری- دولت چین مصمم است تا با افزایش تیم های بازرسی، مانع انتشار آلودگی به رودخانه یانگ تسه شود. فاضلاب تصفیه نشده، ماهیگیری غیرقانونی، آبهای کلیدی در امتداد این رودخانه باعث آلودگی آن میشود.

تیم‌های بازرسی محیط زیست مرکزی چین با بازرسی یک ماهه از هفت منطقه در سطح استانی در امتداد رودخانه یانگ تسه، یک سری تخلفات را در مورد کنترل آلودگی آب فاش کرده‌اند، و بسیاری از مقامات محلی به دلیل بی‌توجهی به وظیفه و تقلب مورد سرزنش قرار گرفته‌اند.

آخرین مورد از بازرسی ها که در 7 مه آغاز شد، اولویت بررسی عملکرد دولت ها در مناطقی از جمله استان های یوننان، جیانگشی، هوبی و هونان در ترویج اقدامات هماهنگ شده برای حفاظت از یانگ تسه، طولانی ترین مسیر آب کشور را تاکید کرد.

تیم های بازرسی محیط زیست مرکزی که زیر نظر مقامات وزارتی کار می کنند، به یک گروه مرکزی به سرپرستی معاون نخست وزیر گزارش می دهند.

بر اساس بیانیه رسانه ای منتشر شده توسط وزارت محیط زیست و طبیعت، جایی که دفتر بازرسی در آن مستقر است، برخی از شهرهای استان هوبی به دلیل کمبودهای برجسته در زیرساخت های تصفیه آلودگی آب مورد انتقاد قرار گرفتند.

در این بیانیه آمده است: «تخلیه مستقیم فاضلاب خانگی همچنان یک مشکل جدی است».

به عنوان مثال، کیفیت آب دریاچه هوهو در ووهان از درجه IV در سال 2022 به درجه V در سال گذشته کاهش یافت. بازرسان متوجه شدند که وضعیت سیاه و بدبوی رودخانه لائوبنژانگ و کانال دیائوچانگ که به دریاچه متصل می شود، برای مدت طولانی ادامه داشته است و مقامات محلی هیچ اقدامی انجام نداده اند.

چین دارای یک سیستم کیفیت پنج لایه برای آب های سطحی است که درجه یک آن بهترین است.

این وزارتخانه گفت که دولت منطقه هوانگپی در استان ووهان، جایی که دریاچه هوهو قرار دارد، نه تنها این واقعیت را پنهان کرد، بلکه در اجرای اقدامات موثر برای رسیدگی به این مشکل نیز ناکام ماند. علاوه بر این، ادارات مربوطه دولت شهر ووهان مقامات هوانگپی را برای اصلاح تحت فشار قرار نداده اند.

در مورد دیگری در شیائوگان، همچنین در هوبی، بازرسان دریافتند که شبکه جمع‌آوری فاضلاب در منطقه توسعه اقتصادی شیائونان تمام مناطق این منطقه را مطابق با نیاز پوشش نمی‌دهد، که منجر به تخلیه مستقیم بیش از 10000 تن فاضلاب خانگی به رودخانه گونزی شد.

این تخلف در حالی رخ داد که مقامات استان هوبی در سال 2020 خواستار توقف تخلیه مستقیم فاضلاب به محیط زیست تا سال 2021 شده بودند.

در این بیانیه آمده است: «دولت شیائوگان مشکل را به مقامات مربوطه در سطوح بالاتر گزارش نکرد و همچنین نتوانست کار درمانی را به موقع انجام دهد».

بازرسان همچنین متوجه شدند که فاضلاب خانگی مستقیماً در شهرهای کونمینگ، لیجیانگ و پوئر در یوننان تخلیه می شود.

به عنوان مثال، در کونمینگ، بازرسان دریافتند که روزانه حدود 130000 تن فاضلاب خانگی برای مدت طولانی به رودخانه تانگ‌گلانگ‌چوان هدایت می‌شود که کیفیت آب را به درجه V یا بدتر کاهش می‌دهد.

این اولین بار نیست که بازرسی از هفت منطقه تخلفات را آشکار می کند. در 17 می، تیم های بازرسی مجموعه ای از تخلفات را در مورد برخی از آب های کلیدی در امتداد یانگ تسه افشا کردند.

در بزرگترین دریاچه آب شیرین کشور، پویانگ در استان جیانگشی، بازرسان دریافتند که توقف ماهیگیری 10 ساله در حوضه یانگ تسه، که در ژانویه 2020 به اجرا درآمد، در برخی مناطق به شدت اجرا نشده است.

به گفته این وزارتخانه بازرسان این موارد را افشا کردند به این امید که بتوانند به عنوان بازدارنده عمل کنند و به طور مؤثر اصلاح را تسهیل کنند.

منبع: chinadaily

2 thoughts on “بازرسی تخلفات آلودگی را آشکار می کند

  1. در هند برای بازرسی موثر اقدام به مبادله کارشناس با المان کرده اند من خود شاهد حضور ریچارد کلینگر شیمیست اهل کلن المان در هند(میسور و بنگلور) بودم و وقتی سوال کردم چرا اینجا هستید گفت چون هندیها نمیخواهند کشورشان را از دست بدهند! نکته ظریف نابودی ملت توسط قدرتمندان و صاحبان صنایع است که با امدم ناظر خارجی دیگر نمی توانند انها را با پول بخرند.برای همین مبادله ناظران ارزشمند است

    1. بله متاسفانه میلیاردها پول به مربی فوتبال میدهند ولی حاضر به گرفتن کارشناس خارجی نیستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *