پرشدگی 64 درصد از مخازن سدهای خوزستان

شهره صدری- مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: با احتساب بارش های اخیر 13 میلیارد و ششصد و بیست و هشت میلیون مترمکعب، معادل 64 درصد مخازن سدهای استان پر است و نیز حجم مخازن خالی حدود 7 میلیارد و هفتصد و شصت و شش میلیون مترمکعب است.

عباس صدریان فر در گفتگو با خبرنگاران در اخواز درباره وضعیت پرشدگی سدهای استان خوزستان گفت: بعد از بارندگی در اواخر ماه آبان سال گذشته عملا ما بارندگی موثری در حوزه های آبریز نداشتیم که نگرانی برای مردم و کشاورزان ایجاد شد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد: در هفته اول فروردین ماه شاهد دو سامانه بارشی به حوزه های آبریز منتهی به استان بودیم که استان را تحت تاثیر قرار داد، سامانه اول در اول فروردین و سامانه دوم، پنجم و ششم فروردین بود. باتوجه به پیش بینی هایی که شده بود آمادگی های لازم برای مدیریت سیلاب در سطح استان انجام شد.

وی ادامه داد: در سدهای این استان مجموعه افزایش حجمی که در بارش های اخیر اتفاق افتاد تا ساعت 18 روز هفتم فروردین ماه به 1823 میلیون مترمکعب رسید، که ترتیب آن در سد کارون 889، سد دز 480 و سد کرخه 265، سد مارون 162 و سد جره 26 میلیون مترمکعب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *