کمبود آب در پایتخت جدی است

شهره صدری-ذخایر آبی پنج سد تهران به شدت کاهش یافته و به کمتر از 15 درصد رسیده است. این کاهش شدید ذخایر آبی در تهران میتواند تنش جدی آبی را در تابستان پیشرو رقم بزند.

علیرغم عدم تغییر شیوه مصرف آب در تهران، حجم ذخایر آبی در این کلان شهر به شدت کاهش یافته است. در صورتی که بارش خوبی در روزهای باقیمانده از زمستان نداشته باشیم، امکان شکل گیری یک تنش جدی آب در پایتخت کشور وجود دارد.

به گفته محسن اردکانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران: الگوی مصرف آب هر خانوار تهرانی تا پیش از این، 14 مترمکعب در ماه بود، این رقم در پی بروز تنش آبی در استان تهران با کاهش 2000لیتری به‌میزان 12 مترمکعب در ماه تعیین شده است.

به‌عبارتی هر خانوار تهرانی که حداکثر 12 مترمکعب در ماه مصرف آب داشته باشد، مصارفی نرمال و بیش از این مقدار، پرمصرف تلقی می‌شود.

بر اساس تقسیم‌بندی جدید، خانوارهایی که تا الگوی ماهانه آب مصرف کنند «خوش‌مصرف»، آن دسته از مشترکان که بین 12 تا 24 مترمکعب یعنی تا دو برابر الگو مصرف کنند، «پرمصرف» و مشترکانی که بیش از دو برابر الگو مصرف کنند «بدمصرف» هستند.

مشترکان بدمصرف در مرحله اول این طرح با اخطار، در مرحله دوم با قطع موقت آب و در مرحله سوم با محدودیت بیشتر مواجه خواهند شد و با اداراتی که مصارف بیشتر از حد مجاز دارند با استناد به مصوبه شورای مدیریت بحران استانداری برخورد قاطع انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *