طوفان گرد و غبار در ایلینوی  6 کشته بر جای گذاشت

شهره صدری – طوفان گرد و غبار در ایلینو ی ایالات متحده دید رانندگان را به شکلی محدود کرد که در یک تصادف جاده ای 6 نفر کشته شدند.

بنابر اخبار منتشره، طوفان گرد و غبار که روز دوشنبه دید را نزدیک به صفر کرد، منجر به یک سری تصادفات زنجیره‌ای با ده‌ها خودرو در بزرگراهی در ایلینوی شد که منجر به کشته شدن شش نفر و زخمی شدن دست‌کم 24 نفر دیگر شد.

پلیس ایالتی در بیانیه‌ای خبری گفت که تقریباً 40 تا 60 خودروی سواری و 30 وسیله نقلیه تجاری، از جمله کامیون‌های تراکتور-تریلر، در حوالی ساعت 11 صبح در آزادراه 55 ایالتی در جنوب ایلینوی با هم برخورد کردند.

به گفته پلیس، بیش از 30 نفر با جراحات از جزئی تا تهدید کننده زندگی به بیمارستان های منطقه منتقل شدند و سن مجروحان بین 2 تا 80 سال بود.

رسانه‌های محلی فیلم‌های ویدئویی از این صحنه را منتشر کردند که نشان می‌دهد خودروها و کامیون‌های شکسته شده روی یکدیگر مچاله شده‌اند که برخی از آنها روی شانه بزرگراه هستند. این کلیپ یک کامیون را نشان می داد که در میان مه غلیظی از گرد و غبار و دود می سوخت.

پلیس ایالتی گفت که این انباشته ها ناشی از “وزش بادهای بیش از حد خاک از مزارع مزرعه در سراسر بزرگراه و در نتیجه دید صفر است.” تقریبا 17 کیلومتر از آزادراه 55 ایالتی برای چند ساعت بسته بود.

منبع: رویترز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *