ایتالیا کمیسر ویژه برای خشکسالی منصوب کرد

شهره صدری – دولت ایتالیا روز پنجشنبه اعلام کرد که یک کمیسر ویژه به همراه یک کارگروه متشکل از مقامات برجسته وزارتخانه های مختلف را برای رسیدگی به اثرات بحران خشکسالی منصوب خواهد کرد.

آب و هوای خشک در زمستان امسال نگرانی‌هایی را در ایتالیا ایجاد کرده است . پیش بینی ها نشان میدهد که پس از اعلام وضعیت اضطراری در تابستان سال گذشته برای مناطق کشاورزی شمالی که در اطراف رودخانه پو قرار دارند، این کشور با خشکسالی دوم مواجه خواهد شد.

ماتئو سالوینی، وزیر زیرساخت‌ها در بیانیه‌ای گفت که کابینه فرمانی را تصویب کرده است که مقرر می‌دارد کمیسر خشکسالی مسئولیت تمام اقدامات لازم برای مقابله با مشکل خشکسالی را بر عهده بگیرد.

سالوینی گفت که ماموریت این کمیسیونر در پایان دسامبر به پایان می رسد اما می تواند برای یک سال دیگر تمدید شود، تلاش ها را برای کاهش مصرف آب در سراسر کشور و حفظ و بهبود زیرساخت های آب هماهنگ خواهد کرد.

بر اساس پیش نویس این فرمان که رویترز مشاهده کرده است، کمیسر تنها توسط قوانین کیفری محدود شده است.

سالوینی همچنین گفت که رویه‌های اداری عادی برای کارهایی که برای مقابله با بحران خشکسالی فوری تلقی می‌شوند، ساده‌تر خواهند شد.

به گزارش گروه محیط زیستی Legambiente، در فوریه سال گذشته  رودخانه پو 61 درصد آب کمتری نسبت به زمان عادی سال داشت، پس از آن که این منطقه با بدترین خشکسالی خود در 70 سال گذشته مواجه شد.

ژیلبرتو پیچتو فراتین، وزیر محیط زیست ماه گذشته گفت که دولت تقریباً 8 میلیارد یورو در بسته ای که برای مقابله با خشکسالی طراحی شده است، سرمایه گذاری خواهد کرد.

منبع: رویترز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *