در چین جنگلی از درختان در حال انقراض یافت شد

شهره صدری – قرار است بزرگترین جنگل درختی پودری چین که اخیراً در شهرستان سوئیشی در غرب استان گوانگدونگ کشف شده است، در ماه‌های آینده به یک جاذبه گردشگری جدید تبدیل شود.

درختان پودری (Barringtonia racemosa) که در هر دو ساحل در پایین دست رودخانه در روستای چنگیو گوانشن در شهرستان سوئیشی یافت شدند، مساحتی حدود 5 هکتار را در داخل یک جنگل حرا به وسعت 100 هکتار اشغال می کنند.

به گفته یانگ فنگ از اداره منابع طبیعی ژانجیانگ، جنگل درختی پودری، شامل بیش از 6700 درخت، بزرگترین جنگل موجود در سرزمین اصلی چین است.

یانگ گفت درخت پودری برای محوطه سازی در فضای سبز عالی است. شکلی زیبا، حالتی زیبا، شاخه‌ها و برگ‌های چرخان دارد و در تمام طول سال همیشه سبز است و دوره گلدهی طولانی دارد.

این درخت تقریباً در تمام طول سال در مناطق گرمسیری گل می دهد و گل های زیادی دارد.

یانگ گفت: « ما در حال تقویت پروژه‌های حفاظتی مربوطه برای این ذخیره جنگلی از درختان پودری با هدف اطلاع‌رسانی بیشتر مردم در ماه‌های آینده هستیم.»

شکل مشخص میوه درختان پودری سبز و جذاب است و درختان معمولا بوی خاصی از خود می دهند و زنبورها و پروانه ها را در هنگام شکوفه دادن به خود جذب می کنند. آنها اغلب با جنگل های حرا مخلوط می شوند، بنابراین آنها را نیمه حرا می نامند.

درختان پودری بومی مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری آفریقا، آسیا و اقیانوسیه هستند. در چین، درختان پودری عمدتاً در استان های هاینان، تایوان، یوننان و گوانگدونگ و در منطقه خودمختار گوانگشی ژوانگ یافت می شوند. این گونه به عنوان یک گنج پنهان در جنگل های ساحلی نامیده میشود.

منبع: chinadaily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *