تداوم قطعی آب در شهرکرد

شهره صدری- شهرکرد در ده روز گذشته با قطع آب و یا کمبود شدید آب مواجه بوده و علیرغم تلاش های اداره آب منطقه ای استان چهارمحال و بختیاری مشکل قطعی آب هنوز حل نشده است.

چشمه کوهرنگ منبع اصلی تأمین آب شرب شهرکرد و ۷ شهر و ۲۲ روستای مسیر انتقال به دلیل کدورت نزدیک به ده روز است که از مدار آبرسانی خارج شده است. این در حالی است که مسئولان از روز نخست با وارد کردن آب چاه‌های کشاورزی به مدار آبرسانی و افزایش ظرفیت خط انتقال تصفیه‌خانه سامان درصدد افزایش آب مخازن شهر هستند.

در این مدت، بیش از ۷۰ تانکر آبرسانی از نقاط مختلف کشور به شهرکرد می آید،  چندین تریلی آب معدنی در بین مردم توزیع می‌شود و سه دستگاه بسته‌بندی آب مشغول خدمت به مردم هستند.

مراد محمودی معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون آب یک چاه جدید در شهر کیان که متعلق به شرکت آبفا بود را به محله معلم و پاسداران شهرکرد منتقل کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه طرح پدافندی انتقال آب معروف به فدک نیز تا چند روز آینده وارد مدار می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌کنیم با این روند کاهش کدورت آب چشمه تا یک هفته تا ۱۰ روز آینده وارد مدار شود.

مرادی با نادرست خواندن شایعاتی نظیر کاهش آب چشمه و یا انتقال آب آن به مناطق دیگر، اضافه کرد: مسئولان تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند و شبانه‌روزی کار می‌کنند تا آب به خانه‌های مردم برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *