بی آبی مردم در استان آب خیز کشور

شهره صدری- نزدیک به یک هفته  از گل آلود شدن چشمه کوهرنگ منبع تامین آب شرب بخش قابل توجهی از مردم استان چهارمحال و بختیاری می گذرد. آب سالم از دسترس مردم خارج شده و کار آبرسانی به مردم با تانکرهای آب انجام میشود.

چشمه کوهرنگ که منبع تأمین آب شهرکرد و شهرهای اطراف آن است، پس از وقوع بارندگی شدید و وقوع سیلاب‌های اخیر در شهرستان کوهرنگ گل آلود شده و این کدورت همچنان ادامه دارد.

به گفته احمدرضا محمدی، مدیرعامل آبفای چهارمحال و بختیاری، دلیل قطع چندین روزۀ آب در این استان ، کدورت آب چشمه کوهرنگ است و این کدورت به حدی است که هیچ تصفیه‌خانه‌ای قادر به تصفیه آب آن نیست.

البته باید اشاره کرد هیچ تصفیه خانه پیشرفته ای نیز در مسیر آبرسانی وجود ندارد که بتوان نسبت به عملکرد آن نظر کارشناسی داد.

بنا بر اعلام مقامات دولتی، علاوه بر شهرکرد، چند شهر و ۶۵ روستای دیگر این استان هم آب ندارند و به مردم این شهرها و روستاها با تانکر آب رسانی می‌شود.

به گفته احمدرضا محمدی، در زمان حاضر حدود ۶۰ درصد و حتی بیشتر آب مورد نیاز مردم از طریق چاه‌ها تأمین می‌شود؛ اگر مردم مدیریت مصرف و صرفه‌جویی کنند وضعیت آب زودتر پایدار می‌شود.

محمدی افزود: وضعیت آب چشمه کوهرنگ قابل پیش‌بینی نیست که چه زمان مناسب و پایدار می‌شود. در روز پنجشنبه وضعیت به شکلی شد که فکر می‌کردیم به نقطه مطلوب می‌رسیم، اما چون آب زیرزمینی است ما اطلاع نداریم که چه تحرکاتی دارد و وضعیت آن مشخص نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *