پارک ملی یلوستون ایالات متحده برای اولین بار در 34 سال گذشته بسته شد

شهره صدری – بارش شدید باران و گرمتر شدن دمای هوا و ذوب شدن برف های کوهستانی، همزمان با شروع فصل گردشگری، باعث جریان سیل شد و رانش زمین در بخشهایی از پارک شد.

هر پنج ورودی پارک ملی یلوستون در ایالات متحده پس از سیل بی سابقه ناشی از باران شدید و ذوب یخچال های طبیعی، بسته شد. سیل باعث به زیر آب رفتن جاده ها و ویران شدن پل ها و آب گرفتگی روستاها و جوامع محلی در اطراف پارک شد.

ناظر پارک روز دوشنبه گفت : کل پارک که بخش‌هایی از ایالت‌های غربی وایومینگ، مونتانا و آیداهو را در بر می‌گیرد، حداقل تا روز چهارشنبه به‌روی بازدیدکنندگان از جمله افرادی که دارای اقامتگاه و کمپینگ هستند، بسته خواهد بود، زیرا در حال بررسی این آسیب هستیم.

پس از آتش سوزی های ویرانگر سال  1988، این اولین باری است که هر پنج ورودی پارک به روی بازدیدکنندگان بسته میشود.

سرویس پارک ملی گفت که در حال تلاش برای تخلیه بازدیدکنندگان و کارکنان باقیمانده در مکان‌های مختلف، به‌ویژه در بخش شمالی این پارک هستند که بیشترین آسیب را دیده است.

سرپرست پارک، کم شولی، در بیانیه ای گفت: “احتمال دارد که بخش شمالی برای مدت زمان قابل توجهی بسته شود.”

فیلم‌های هوایی منتشر شده توسط سرویس پارک ملی نشان می‌دهد که بخش‌های بزرگی از جاده پرپیچ‌ وخم ورودی شمالی بین گاردینر و دفتر مرکزی پارک در ماموت هات اسپرینگز، وایومینگ، توسط سیلاب‌های مواج در امتداد رودخانه گاردنر از بین رفته است.

سیل دسترسی جاده را به گاردینر، شهری با 900 نفر جمعیت که محل اسکان بسیاری از کارکنان پارک ملی یلوستون است را قطع کرده است.

منبع: الجزیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *