انتقال آب خزر به سمنان فعلا منتفی شده است

شهره صدری – به گزارش ایرنا،  علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نشست خبری روز گذشته اعلام کرد : انتقال آب دریای خزر به سمنان فعلا منتفی شده و هیچ اتفاقی هم در این زمینه نیفتاده است.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیطزیست در نشست خبری اخیر گفت: منابع آبی در کشور محدود است بنابراین باید از تمام ظرفیت هایی که وجود دارد در تامین آب شرب، صنعت ، کشاورزی و محیط زیست استفاده کنیم و البته در این مسیر باید نیازها اولویت بندی شوند.

سلاجقه در خصوص بهره برداری از منابع آب گفت: در بحث آب آن چیزی که امروز در محیط  زیست می گذرد نتیجه یک روز یا ۱۰ سال نیست بلکه نتیجه سالها عدم مدیریت صحیح منابع است به طوری که امروز منابع آبی ما به آستانه تحمل رسیده اند، در واقع همیشه با آب به عنوان سرمایه‌ای که همیشه ساری و جاری است برخورد کردیم اما دیدیم این سرمایه در حال کم شدن است و اکنون با مشکل روبرو هستیم، زمان بارش در کشور جابه‌جا شده و کشور دچار خشکسالی شده است، در واقع با منابع آب چه آب‌های سطحی و چه آب‌های زیرزمینی خوب برخورد نکردیم، حتی امروزه هم باو جود اینکه مدام گفته می شود منابع آبی محدود است اما می بینیم که برخی خانواده‌ها از آب به درستی استفاده نمی‌کنند، بنابراین باید تلاش کنیم تا آستانه ها در محیط زیست فاصله بگیریم.

وی تاکید کرد: به طور مداوم از وزارت نیرو پیگیر تامین حقابه محیط زیست هستیم البته این مساله همواره مد نظر وزیر نیرو است، همچنین در زمینه کشاورزی هم از وزارت جهاد کشاورزی خواستیم تا در زمینه کشت های جایگزین یعنی کشت هایی که نسبت به کم آبی و خشکی مقاوم هستند اقدام کنند.

البته باید ذکر کرد در هر دوره ریاست جمهوری های گذشته و در حداقل یک دهه اخیر همین حرفها از طرف روسای سازمان حفاظت محیط زیست زده شده است. ولی نتیجه آن است که امروز در محیط زیست کشور در رودخانه ها، تالابها و دریاچه ها می بینیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *