1.5 تن عاج فیل در جمهوری دموکراتیک کنگو کشف شد

شهره صدری – در تازه ترین کشف محموله قاچاق عاج فیل در آفریقا، این بار 1.5 تن در جمهوری دموکراتیک کنگو کشف شد. این یکی از بزرگترین محموله های قاچاق عاج فیل است که در آفریقا در سالهای اخیر کشف میشود.  

به گفته مقامات حقوقی و محیط زیستی جمهوری دموکراتیک کنگو، این محموله در جنوب شرقی این کشور کشف شده است.

به گفته یک مقام حقوقی که به دلیل حضور در تحقیقات در این ماجرا از ذکر نام خود خودداری کرد، مأموران روز شنبه عاج های قاچاق را در کامیون هایی در شهر لوبوباشی کشف کردند.

این مقام گفت پلیس پنج نفر را دستگیر کرد اما دو نفر پس از بازجویی متواری شدند. وی افزود: این محموله 1.5 تن بوده است. به گفته این فرد هم مبدأ و هم مقصد نهایی عاج های قاچاق  مشخص نیست.

سابین مانده، وکیل گروه‌های محیط‌زیست به خبرگزاری فرانسه گفت که 18 کیسه عاج ضبط شده را روز چهارشنبه در دفتر دادستانی ایالت لوبوباشی دیده است. او گفت که این کالای قاچاق نشان میدهد 80 تا 100 فیل قربانی شده اند.

 در سال 2013، مقامات کنیایی چندین محموله عاج فیل را توقیف کردند که یکی از آنها چهار تن وزن داشت . در توگو نیز چهار تن عاج در طول یک هفته در سال 2014 کشف و ضبط شد.

در سال 2019، مقامات ویتنامی بیش از 9 تن عاج فیل را در یک محموله حامل الوار که از جمهوری کنگو ارسال شده بود، کشف کردند. ، این یکی از  بزرگترین محموله های کشف شده در سالهای اخیر در سراسر جهان بود.

چین و آسیای جنوب شرقی بازارهای اصلی عاج آفریقایی هستند که عمدتاً برای درمان های احتمالی در طب سنتی استفاده می شود.

منبع: الجزیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *