ممنوعیت بسته بندی پلاستیکی تجزیه ناپذیر از مراکز تحویل در پکن

شهره صدری – مقامات محلی روز پنجشنبه گفتند که پکن استفاده از بسته‌بندی‌های پلاستیکی تجزیه‌ناپذیر را تا پایان سال توسط مراکز تحویل پیک ممنوع می‌کند. این تصمیم در جهت کنترل آلودگی پلاستیکی در چین اتخاذ شده است.

به گفته کمیسیون توسعه و اصلاحات شهرداری پکن، برای کاهش استفاده از محصولات پلاستیکی تجزیه ناپذیر از مبدا، مراکز تحویل در پایتخت مجاز به استفاده از کیسه های پلاستیکی یکبار مصرف نخواهند بود.

تا پایان سال 2022، تحویل بار از پیک های شهری باید دارای  نوار بسته بندی باریک تر از 45 میلی متر و کیسه های قابل بازیافت باشند.

علاوه بر بخش پیک، پکن اقداماتی را برای محدود کردن یا حتی ممنوعیت استفاده از محصولات پلاستیکی در سایر صنایع کلیدی شامل پذیرایی، تحویل غذا، عمده‌فروشی و خرده‌فروشی آغاز کرده است.

طبق آمارهای تقریبی، فروشگاه‌های آفلاین سوپرمارکت‌های بزرگ پکن شاهد کاهش ۳۷ درصدی یا ۲۳ میلیونی فروش کیسه‌های پلاستیکی در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال قبل بودند.

سخنگوی این کمیسیون گفت که پکن در کاهش آلودگی پلاستیک پیشرفت کرده است، اما همچنان با چالش های متعددی مواجه است و باید تلاش های بیشتری انجام دهد.

در سال 2020، چین طرحی را برای ممنوعیت یا کاهش قابل توجه تولید و استفاده از محصولات پلاستیکی ناسازگار با محیط زیست در پنج سال آینده برای جلوگیری از آلودگی منتشر کرد.

طبق این برنامه انتظار میرود تا سال 2025 به طور مؤثر آلودگی پلاستیک را مدیریت گردد. چین در نظر دارد در طی این مدت میزان زباله های پلاستیکی را در محل دفن زباله شهرهای بزرگ به میزان قابل توجهی کاهش دهد، سیستم مدیریت کامل پلاستیک ایجاد کرده و محصولات جایگزین را توسعه دهد.

منبع: chinadaily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *