مقابله چین با مشکلات فاضلاب روستایی

شهره صدری – چین در یک دوره پنج ساله در 150 هزار روستا سیستم تصفیه فاضلاب راه اندازی کرد.

به گفته وزارت محیط زیست چین، این کشور قصد دارد تا سال 2025 از تصفیه 40 درصد فاضلاب خانگی در مناطق روستایی اطمینان حاصل کند. این امر به رفع مشکلات ناشی از تجمع آب سیاه و بدبو کمک می کند.

سو کجینگ، رئیس محیط زیست دفتر خاک و اکولوژی وزارت محیط زیست گفت:  این وزارتخانه در کنار وزارت دارایی، از سال 2008 برای تقویت حاکمیت محیط زیست روستایی تلاش کرده است. این پیشرفت بویژه در دوره سیزدهم برنامه پنج ساله (2020-2016) قابل توجه بوده است.

در طول این دوره، دولت مرکزی 25.8 میلیارد یوان (4 میلیارد دلار) به مدیریت محیط زیست روستایی اختصاص داده است. با مدیریت فاضلاب خانگی و پسماند، حفاظت از منابع آب آشامیدنی و کنترل آلودگی در دامپروری ها به عنوان محورهای اصلی آلودگی، اقدامات تصفیه در 150000 روستا انجام شد.

سو گفت: “محیط روستا بهبود قابل توجهی را تجربه کرده است.”

سو ادامه داد: به طور کلی، روستاهای چین از نظر مدیریت فاضلاب خانگی ضعیف باقی مانده اند و افزود که رسیدگی به این امر “یک کار دشوار است”.

تا سال گذشته، تنها 28 درصد از فاضلاب خانگی روستایی در حال تصفیه بود. هزینه بالای ساخت و ساز و مشکلات در تعمیر و نگهداری مانع ایجاد یک سیستم جامع تصفیه فاضلاب در روستاهای کم جمعیت چین شده است.

رئیس محیط زیست دفتر خاک و اکولوژی وزارت محیط زیست از تعهد این وزارتخانه برای انجام مجموعه ای از اقدامات برای ترویج تصفیه فاضلاب روستایی خبر داد.

براساس برنامه طراحی شده، تأسیسات تصفیه در مناطق پرجمعیت ساخته خواهد شد، در حالی که در مناطقی با جمعیت پراکنده تر، تلاش هایی برای ترویج استفاده مجدد ایمن از فاضلاب برای کشاورزی انجام خواهد شد.

در صورتی که شرایط اجازه دهد، دولت شرکت هایی را که دارای تخصص صحیح در تصفیه فاضلاب در مقیاس هستند نیز به کار خواهد گرفت.

سو گفت که سایر رویکردهای قابل قبولی که وزارتخانه در نظر دارد معرفی کند، شامل برون سپاری مشاغل روستایی و شهری به عنوان یک بسته به شرکت ها و ترکیب پروژه های تصفیه زیست محیطی با توسعه صنعتی است.

منبع: chinadaily

5 thoughts on “مقابله چین با مشکلات فاضلاب روستایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *