20 کشته و 63 هزار آواره بر اثر سیل در برزیل

شهره صدری- بارش شدید باران باعث شکستن سدها و طغیان رودخانه ها در ایالت باهیا در شمال شرقی برزیل در شنبه و یکشنبه گذشته گردید.

سیل ناشی از باران شدید در باهیا در شمال شرقی برزیل دو کشته دیگر برجای گذاشته است. براساس اطلاعاتی که مقامات محلی از مناطق سیل زده اعلام کردند، تعداد قربانیان سیل از ابتدای نوامبر در این منطقه به 20 نفر رسیده و نزدیک به 63 هزار نفر آواره شدند.

به گفته روی کاستا فرماندار ایالت باهیا که روز شنبه از مناطق آسیب دیده بازدید کرد، منطقه باهیا شاهد بزرگترین فاجعه تاریخی این ایالت است.

دو مورد مرگ اخیر بر اثر سیل از شهر ایتابونا گزارش شده است. براساس گزارش های محلی، جریان آب یک مرد 21 ساله را با خود برده است و یک زن 33 ساله بر اثر رانش زمین جان خود را از دست داده است.

فرماندار باهیا اعلام کرد با توجه به اینکه میزان آب در سرچشمه های رودخانه کاچویرا کاهش یافته است، پیش بینی میشودن جریان سیل در روزهای آینده کمتر شود.  

تبدیل شدن خیابان ها به رودخانه

به زیر آب رفتن خانه و جاری شدن آب در خیابان ها باعث شده تا خیابان ها در چند شهر در بخش جنوبی ایالت باهیا ی برزیل  به رودخانه تبدیل شوند. سیل از روز پنجشنبه بدلیل بارش های سنگین و شکسته شدن سدها و طغیان رودخانه ها شکل گرفت.

تصاویر عکس های هوایی خبرگزاری فرانسه از شهر ایتاپتینگا، سه مرد را نشان میدهد که با بر روی تشک هایی ساخته شده از نی در خیابان هایی که آب تا پنجره خانه ها بالا آمده است دست و پا میزنند.

براساس گزارش مقامات شهری، در برخی از شهرداری ها بویژه در سالوادور مرکز ایالت باهیا، میزان بارش معادل یک ماه بوده است.

براساس گفته انجمن مدنی باهیا، تعداد آوارگان از روز یکشنبه تقریبا دو برابر شده است و نزدیک به 63 هزار نفر مجبور به ترک خانه های خود شده اند. در مجموع از آغاز بارندگی ها از  نوامبر تا کنون 358 نفر مجروح شده اند. پیش بینی ها حاکی از آن است که 116 شهر و حداقل 100 شهر در شرایط اضطراری ناشی از سیل به سر می برند. 471 هزار نفر نیز تحت تاثیر سیل در شمال شرقی برزیل قرار گرفته اند.

منبع: لوموند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *