اروپا برخلاف تعهدات خود به موافقت پاریس عمل می کند

شهره صدری- مطالعه اخیر مرکز تحقیقاتی کمیسیون اروپا نشان از افزایش “ناگهانی” برداشت محصول چوب از جنگل ها در اروپا دارد.

اروپایی ها برای حفظ کیفیت محیط، تنوع زیستی و دستیابی به اهداف توافق نامه پاریس بر توانایی جذب کربن اراضی جنگل حساب می کنند. جنگل ها قابلیت جذب کربن را در درختان از شاخه ها تا ریشه دارند که می تواند در خاک ذخیره شود.

براساس تجزیه و تحلیل داده های ماهواره ای، بهره برداری از مناطق جنگلی اروپا افزایش یافته است. مساحت بهره برداری از جنگل ها 49 درصد در سال از سال 2016 تا 2018 به نسبت سالهای 2011 تا 2015 افزایش یافته است. این افزایش برداشت که پس از یکدوره ثبات بین سالهای 2004 تا 2015 رخ داده است، مربوط به رونق بازار اقتصادی چوب در اروپاست. تقاضای چوب برای گرمایش، ساخت و ساز و همچنین بسته بندی بسیار افزایش یافته است.

این افزایش چشمگیر بهره برداری از جنگل ها بین کشورهایی که دارای بیشترین تجارت اقتصادی چوب هستند مانند فنلاند و سوئد به خوبی خود را نشان میدهد.  علاوه براین، در کشورهای لهستان، اسپانیا، لتونی، پرتغال، فرانسه و استونی نیز 30% افزایش را شاهدیم. بطور متوسط این بهره برداری از جنگل ها در 21 کشور عضو اتحادیه اروپا با 44 درصد افزایش همراه بوده است. این درحالی است که محققان تاکید می کنند باید تاثیرات این بهره برداری از جنگل ها بر تنوع زیستی، خاک و فرسایش را نیز در نظر گرفت.

منبع: لوموند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *