معرفی هفت شهر چین بعنوان شهرهای تالاب بین المللی

شهره صدری – روز پنجشنبه، 25 شهر از 13 کشور توسط کنوانسیون رامسر بعنوان شهرهای بین المللی تالاب تایید شدند. چین دارای 7 شهر در این لیست تالاب های جدید رامسر بود.

در مراسم تایید صلاحیت شهرهای تالاب بین المللی که در امتداد کنفرانس طرف های متعهد COP14  برای کنوانسیون رامسر برگزار شد، 18 شهر دیگر از کانادا، فرانسه، اندونزی، ایران، عراق، ژاپن، مراکش، کره جنوبی، رواندا، آفریقای جنوبی، اسپانیا و تایلند نیز در لیست بودند.

از هفت شهر چین، هفی در استان آنهویی شرقی دارای پنج پارک تالاب ملی و سه پارک تالاب استانی است که میزان حفاظت از تالاب ها در این استان  75 درصد است که بالاترین میزان حفاظت از تالاب ها در بین استان های چین است.

جینینگ در استان ساحلی شاندونگ چین شرقی دارای 32 شهر تالاب، 56 روستای تالاب و 124 ریزتالاب است.

لیانگ پینگ شهرداری چونگ کینگ تنها شهر تالابی در جنوب غربی چین است که دارای بیش از 400 ریز تالاب نمونه با صنایع ارگانیک، مهمانخانه های محلی و گردشگری زیست محیطی است.

نانچانگ در استان جیانگشی شرق چین دارای دو تالاب با اهمیت بین المللی، هشت پارک تالاب ملی، چهار تالاب با اهمیت استانی و پنج پارک تالاب استانی است.

پانجین، واقع در دهانه رودخانه لیائوهه در شمال شرقی استان لیائونینگ، محل مهاجرت و مقصد مهمی برای پرندگان مهاجر در مسیر پرواز آسیای شرقی-استرالیا و همچنین محل پرورش بزرگترین جمعیت مرغان دریایی ساندرز در جهان است.

ووهان در استان هوبی یک ابرشهر با فراوان ترین منابع تالاب در داخل چین است و همچنین یک نمونه معمولی از تالاب های نوع دریاچه در همان عرض جغرافیایی در سراسر جهان و در منطقه میانه و پایین دست رودخانه یانگ تسه است.

یانچنگ در استان جیانگ سو شرق چین دارای دو تالاب با اهمیت بین المللی و همچنین اولین سایت میراث طبیعی جهانی چین از تالاب های ساحلی است.

در فهرست 43 شهر بین المللی تالاب در سراسر جهان، 13 شهر چین وجود دارد که چین را به کشوری با بیشترین شهرها تبدیل می کند. شش شهر دیگر چین که از سال 2018 این افتخار را به اشتراک گذاشته اند عبارتند از: هاربین در استان هیلونگ جیانگ، هایکو از استان هاینان، یینچوان از منطقه خودمختار نینگشیا هوی، چانگده در استان هونان، چانگ شو در استان جیانگ سو و دونگینگ از استان شاندونگ.

منبع: chinadaily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *