حداقل سه کشته در رانش زمین در ونزوئلا

شهره صدری – رانش دوباره زمین در شمال ونزوئلا باعث مرگ دستکم سه نفر شد. رانش زمین  وسایل نقلیه، درختان و صخره های عظیم را با خود برد و همه چیز سر راه خود را ویران کرد.

رانش زمین در ال کاستانو، محله ای در شهر ماراکای، در حدود 120 کیلومتری غرب کاراکاس پایتخت ونزوئلا، بر اثر باران شدید و جاری شدن سیل رخ داد. این رانش حدود یک هفته پس از آن رخ داد که بیش از 50 نفر در حادثه ای مشابه جان باختند.

مردم محلی ویدئوهایی از حرکت درختان، صخره های بزرگ و ماشین ها توسط جریان گل و آب به اشتراک گذاشتند که به بیش از 50 خانه آسیب رساند.

امداگران در طول شب تلاش کردند تا گل و لای و سنگ ها را از جاده پاک کنند و چراغ های خودروها کارگاه ها را روشن کردند زیرا منطقه بدون برق مانده بود.

خوزه دوس سانتوس، 56 ساله گفت: به سمت کوه نگاه می کردم، باران شدید بود. ما صدای غرش را شنیدیم و بعد که دیدم آب از پنجره ها وارد می شود، خانواده ام را به پشت بام آوردم.

نلیدا رودریگز، یکی از ساکنان این شهر گفت که رانش زمین “وحشتناک” بود. 70 سال است که اینجا زندگی کرده‌ام و هرگز چنین چیزی را ندیده‌ام.

بارش شدید باران همچنین باعث رانش عظیم زمین و حرکت گل و لای شد که هفته گذشته لاس تجریاس، شهری در ایالت مرکزی آراگوآ ونزوئلا را ویران کرد.

پس از اینکه گل و لای سریع و آوار بسیاری از ساکنان شهر را به دام انداخت، ده ها نفر کشته و بسیاری دیگر ناپدید شدند.

منبع: الجزیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *