محدودیت مصرف آب در انگلستان پس از خشکسالی وسیع

شهره صدری – پس از اعلام رسمی خشکسالی در بخش‌های وسیعی از این کشور، میلیون‌ها نفر در بریتانیا با محدودیت‌های مصرف آب مواجه هستند.

آژانس محیط زیست امروز تایید کرد که مناطقی از جنوب، مرکز و شرق انگلیس در وضعیت خشکسالی قرار دارند. این محدودیت آب در بریتانیا در حالی است که دمای هوا در آخر هفته به 25 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

شرکت یورکشایر واتر که به 2.3 میلیون خانوار و 130000 مشتری تجاری خدمات رسانی می کند، اعلام کرد که ممنوعیت استفاده از شلنگ از 26 اوت آغاز خواهد شد.

این ممنوعیت مردم را از استفاده از شلنگ برای آب دادن به باغ ها و باغچه ها، شستن ماشین ها یا پر کردن استخرهای بادی منع می کند.

شرکت تیمز واتر که آب مورد نیاز 15 میلیون نفر در اطراف لندن را تامین می کند، گفته است که در حال برنامه ریزی برای اعمال محدودیت است.

در همین حال، ممنوعیت مصرف آب از طریق شلنگ و آبپاش برای مشتریان آب در جنوب شرق انگلستان از روز جمعه اجرایی شده است.

استیو دابل وزیر آب انگلستان گفت: همه شرکت‌های آب به ما اطمینان داده‌اند که منابع آب برای مصارف ضروری هنوز قابل دسترس هستند و ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که وظیفه آنها حفظ این منابع است.

وی همچنین گفت: ما بهتر از هر زمان دیگری برای دوره‌های آب و هوای خشک آماده‌ایم، اما به نظارت دقیق وضعیت، از جمله تأثیرات بر کشاورزان و محیط‌زیست ادامه خواهیم داد و در صورت لزوم اقدامات بعدی را انجام خواهیم داد.

این اولین بار از سال 2018 است که محدودیت های مصرف آب در بریتانیا اعمال می شود.

امسال، انگلستان با خشک‌ترین ماه جولای خود از سال 1935  مواجه شده است. میزان بارندگی که در ماه جولای در سالجاری در انگلستان در رده «بسیار کم» طبقه‌بندی شده است.

کارشناسان می گویند کمبود باران باعث کاهش جریان رودخانه ها و پایین آمدن سطح آب های زیرزمینی شده و همچنین خاک “خیلی خشک تر از آنچه که معمولاً برای زمان سال انتظار می رود” است.
منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *