فاجعه زیست محیطی در بخش قطبی شمال روسیه

طی چند روز گذشته، 20 هزار تن دیزل از مخزن نیروگاه حرارتی به رودخانه ای در قطب شمال در شمال روسیه تخلیه شده است . دلایل این فاجعه زیست محیطی تحت بررسی است.

روزنامه کومرسانت اظهار داشت این می تواند بزرگترین نشت مواد نفتی در قطب شمال روسیه باشد. یک هفته پس از این رخداد در نزدیکی نیروگاه حرارتی منطقه نوریسک، هنوز میتوان مواد نفتی را بر روی سطح رودخانه مشاهده کرد. رنگ این رودخانه قرمز شده است.

چهارشنبه سوم ژوئن، این پرونده از سوی ولادیمیر پوتین به عنوان پرونده ای در سطح ملی عنوان گرفت. نیروگاه حرارتی نوریسک انرژی مورد نیاز این شهر را  با 180 هزار نفر جمعیت تامین می کند.

رئیس جمهور روسیه با صدور فرمان بررسی سریع موضوع تاکید کرد: چرا آزانس های دولتی تا دو روز پس از وقوع حادثه از واقعیت مطلع نبودند؟ آیا ما قصد داریم تا شرایط اضطراری را ابتدا از رسانه های اجتماعی بشنویم؟

با دستور پوتین سه بازپرس جنایی پرونده را در دست گرفته و یک کارگر این نیروگاه بازداشت شد.

شرکت معدنکاری بزرگ منطقه که صاحب نیروگاه حرارتی نوریس کنیز می باشد، این اتهامات را رد کرده است و ادعا می کند در زمان وقوع حادثه به سرعت وارد عمل شده . با ایجاد سدهای شناور جلوی پیشروی دیزل را در رودخانه گرفته  و امکان رسیدن این ماده نفت به سمت قطب وجود ندارد. در تصویر سدهای شناور تعبیه شده بر روی رودخانه قابل مشاهده است.

منبع: لوموند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *